Гумите, заедно със спирачките и кормилната уредба, са трите най-важни елемента в автомобила от гледна точка на безопасността ви. Затова смяната им не е област, в която е препоръчително да икономисвате твърде много. От друга страна, последните 13 месеца ни донесоха инфлация, забележима за всички освен за статистиците, и не е лоша идея поне малко да ограничим разходите. Следващите съвети могат да помогнат да го сторите.
Как да спестите от смяната на гумите (ГАЛЕРИЯ):
И как не бива да пестите: стари гуми
Най-очевидният начин да икономисате е да карате възможно най-дълго със старите си гуми. Но в един момент това става опасно. Изискванията на закона са за 1.6 мм дълбок протектор през лятото, и за 4 мм през зимата. Но това е по-скоро допустимият минимум, а не препоръчителен показател.
Освен това протекторът не е единственото, което се износва. С течение на времето се деформират страниците, а и самият материал се уморява. Тогава шансът гумата да се пробие или дори да се пръсне в движение се увеличават сериозно. В доста държави има препоръка за подмяна на гумите след петата година експлоатация.
Най-очевидният начин да икономисате е да карате възможно най-дълго със старите си гуми. Но в един момент това става опасно. Изискванията на закона са за 1.6 мм дълбок протектор през лятото, и за 4 мм през зимата. Но това е по-скоро допустимият минимум, а не препоръчителен показател.
Освен това протекторът не е единственото, което се износва. С течение на времето се деформират страниците, а и самият материал се уморява. Тогава шансът гумата да се пробие или дори да се пръсне в движение се увеличават сериозно. В доста държави има препоръка за подмяна на гумите след петата година експлоатация.