Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.

Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
За разлика от болнавите си предшественици, Горбачов пътува много по цял свят, и обикновено вози лимузината със себе си, така че неговите ЗИЛ-41045 са обиколили доста държави. Случват се и конфузни ситуации: през 1986 по време на визита във Франция автомобилът отказва вътре в самия Елисейски дворец. От охранителната служба на Горбачов обаче са подготвени и подменят карубатора направо в двора на резиденцията на Митеран.


0