Сблъсъкът между Tesla Model 3 и Volkswagen ID.3 бе сочен от много анализатори като ключов за бъдещето на електромобилите и традиционните автомобилни производители. Ако наистина е така, последните новини не са добри за VW: през март техният модел е загубил битката с американците дори на собствения си, вътрешен германски пазар.
Ангела Меркел на посещение в завода, където се прави VW ID.3. В момента обаче щедрите държавни субсидии, отпускани от правителството й, работят по-добре за Tesla
По данни на EV Volume през третия месец на годината в Германия са регистрирани 3699 бройки от Model 3, срещу едва 2260 за ID.3, който е едва пети по продажби. Като цяло месецът е бил рекорден за електрифицираните модели, с над 65 000 регистрации на чисти електромобили и плъг-ин хибриди. На годишна база електромобилите отчитат ръст от 191%, а хибридите - цели 278%.
Възходът на Tesla се обяснява и с решението на американците да понижат цените на гамата си за Европа. Така в Германия Model 3 Standard Range вече е 39 990 евро - точно колкото да се вмъкне под горната граница за отпускане на държавна субсидия. При ID.3, както впрочем и при много други модели, има и затруднения с доставките заради недостига на полупроводници, но ефектът от този фактор трудно може да се изчисли в момента.
Благодарение на мартенския бум моделът на Tesla излиза на второ място и в общите продажби на електромобили от началото на годината. На първо място е един малко неочакван модел, както можете да видите в галерията под статията. Като цяло делът на електрифицираните модели вече е 23% от целия пазар - рекорден показател.
Най-продаваните електромобили в Германия през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Германският гигант иска постепенно да изтика на заден план този модел, за да насочи вниманието към новата си ID гама, и e-Up! вече дори не се предлага на някои европейски пазари. В Германия обаче той си остава увереният пазарен лидер при електрифицираните модели.