IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа първия си електрически SUV

Серийно производство на bZ4X започва в средата на 2022 година

Японският производител Toyota използва автосалона в Шанхай за да потвърди намеренията си за навлизане в сегмента на електрическите кросоувъри. Компанията представи концептуалния си модел bZ4X, който ще се превърне в сериен за някои пазари през 2022 година.


Toyota bZ4X BEV concept


Производството на електромобила ще се осъществява в Япония и Китай, но ще се предлага също така в Европа и САЩ. Засега от Toyota не разкриват никакви технически детайли за кросоувъра, който е съвместна разработка със Subaru и е изграден на платформата e-TNGA, предназначена за превозни средства на ток.

В дизайна на BZ4X прави впечатление малката 6-ъгълна решетка на радиатора, комбинира с тесните фарове с по 4 LED-елемента и лента за дневни светлини. Подобна светлинна ивица преминава и през задната част, като хоризонтално подредените светодиоди футуристичен вид.


Toyota bZ4X BEV concept


Интериорът залага на цифров инструментален клъстер, който е разположен през шофьора. В горната част на централната консола е поставен широк екран на информационно-развлекателната система. Режимите на задвижвате се управляват със специален контролер, а асистиращите системи са с бутони.

Названието "bZ" означава "отвъд нулата", като ще бъде използвано от Toyota за всички електромобили от новото семейство, което започва именно с този кросоувър. Компанията вече запази търговските марки от bZ1X до bZ5X, като всички те са и във вариант без "Х", което предполага, че тези версии няма да имат задвижване на четирите колела.

Още снимки на концептуалния електрически кросоувър на Toyota - вижте в галерията:

В Toyota планират до 2025 година да попълнят семейство bZ със 7 модела, които ще се предлагат в цял свят. Отделно от тях в този период ще бъде пуснати още 8 електромобила (един от тях ще бъде пикап за американския пазар), като в компанията са си поставали за цел общо 70 модела на марката да получат някаква форма на електрификация.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Дизайн в стил мазда, муцуна половинка хляб и вероятно супер хай-тек MH батерии...Тойота, сър!
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Умноват ( преди 3 години )
    "Ироничното е, че ако не бяха си продали акциите, днес делът им в Тесла щеше да струва повече, отколкото цялата пазарна капитализация на daimler."Тойота и Даймлер са сериозни компании, не борсови спекуланти. А Тесла е абсолютен балон. И въпреки това, фенчетата на илонката трябва да сте им благодарни, не ги плюете за щяло и нещяло, защото те спасиха Тесла от фалит. И най-вече Панасоник, които дълги години работеха на загуба за Тесла, а и до момента са изплатили нищожен дял от инвестициите си.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Умноват ( преди 3 години )
    Панасоник произвеждат това което ти наричаш клетки, но сами по себе си са батерии. 18650, 21700 - различни размери. Без тях батерия няма, но без модули и БМС те пак са си батерии. Да, модулите и БМС също са важни, но клетките са много по-важни. След проекта с Тесла, инженерите на Тойота са ужасени от "гаржния инженеринг" на Тесла непокриващ каквито и да е стандарти за сигурност, разпродават всякакви акции и едва ли някога ще повторят да работят с Тесла.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 38: Естетвено че е имала - 600 прототипа през 2009, което реално значи че е имала технолгията поне 2007 когато са започнали да ги проектират. И пак ти повтарям, че явно си глуповат - Тесла батерии не е произвеждала досега! Произвежда модули от батерии, но не и батерии. Батериите им ги произвеждат Панасоник, а от скоро и LG и CATL.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 36: В 26 ми твърдиш "Няма как Toyota да е имала плъгин хибрид с литиево-йонна батерия през 2009 година". Сега разбираш ли как не само има как, ами е и факт?? Повтарям, престанете да дезинформирате. Образовайте се, Гугъл е безплатен. За смях сте колко сте зомбирани - и вагонетките, и илонкаджиите.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ДВГ е чао ( преди 3 години )
    Чакам го с нетърпение.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой чужденец, ако прочете тука коментарите, ще каже българите всичките са завършили Харвард или Оксфорд и са най-големите еколози в света.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И още няколко любопитни факта: 1. Панасоник има патент за таблес батерия от 2009-та; 2. Авторът на Таблес заявката за патента на Тесла (Точно така - Тесла все още нямат патент, само заявка) се казва Кунио Цурута и е бивш служител на... Панасоник. Панасоник очевидно разработва 4680 батериите по собственият си таблес дизайн.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От уикипедия страницата на Приус Плъгин: A global demonstration program involving 600 pre-production test cars began in late 2009 and took place in Japan, Europe, Canada, China, Australia, New Zealand and the United States.Панасоник предоставят технологиите си на Тесла, не обратното. Панасоник произвеждат серийно литиево-йонни батерии от 94-та насам, Тесла още една литиево-йонна батерия за комерсиална употреба не са произвели. Престанете да разпространявате дезинформация!
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота се надява на Субару, а Субару на Тойота. А през това време останалият свят се движи весело напред...