IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla и Toyota ще разработят заедно електрически всъдеход

Преговорите между двата производителя вече са доста напреднали

Автомобилните производители Tesla и Toyota преговарят за съвместна разработка на компактна платформа за електромобили. В резултат от партньорството между двете компании може да се появи нов електрически всъдеход, съобщава Fox Business.


Tesla Model Y


Разговорите между двата производителя са стартирали още в края на 2020 година, като разработката на самата платформа ще бъде поверена на японските специалисти. На свой ред, експертите на Tesla ще се заемат с електронното управление и технологии за програмиране в автомобила.

Подобно сътрудничество ще бъде от полза и на двете компании. Използвайки платформа на Toyota, Tesla ще може да създаде бюджетен електромобил, който да предлага по цял свят. В същото време японците ще има с кого да си поделят разходите за разработката на нов модел, които не са никак малки.

Засега двата производителя не коментират официално бъдещето си сътрудничество, като не е ясно, кога ще започне самата разработка на първия модел. Експерти предполагат, че това ще стане едва през 2022 година.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    до #10: Хех, как пък го изчисли това? Хюндай Айоник е по-ефективен, също и Приус плъгин на ток.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Японците лоши неща по принцип не говорят - нито за бизнес партньорите, нито за конглокенцията. А първите батерии с твърд електролит най-вероятно ще са на Тойота + Панасоник. Поледните последните няколко поколения батерии са все японски разработки.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 6 месеца )
    МПС-то с най-високо КПД излизало НЯКОГА на пазара, се нарича Tesla Model 3 Long Range, модел 2021 с термопомпа. Щом това е неоспорим факт, значи дрънкаш глупости. Другите следва да копират от калифорнийците, обаче и това не става, понеже са си дали всички патенти за публично ползване. И пак никой не може да изкара кола с по-нисък разход от тяхната. Що ли?
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 6 месеца )
    Незнам....шефа на Панасоник се изказа за Мъск миналата година, че е гений! Познай коя марка догодина първа ще почне да вгражда батерии с твърд електролит:)
  • #8
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Какви технологии имат пък Тесла? Батериите от Панасоник? Или синхронния електромотор клониран от Приус от 97-***? Или прецизната електроника която управлява електромоторите така, че не уещаш кога е включва ДВГ като в хибридите на Тойота? Може би автопилота дето се блъска в камиони и полицейски коли?
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не е шега, но идва от напълно недостоверен източник - някакво корейско издание. Всеки, който познава технологиите на Тесла му е ясно, че подобен съюз е неправдоподобен. Платформата със структурна батерия в малките сегменти е дори по-важна, а никой друг, освен Тесла, няма такава. Слухът за ползване на платформа на Тойота - най-изостаналата и нискотехнологична компания в момента, е смехотворен.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тази новина да не е първоаприлска шега, като името Волтсваген?
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 6 месеца )
    Точно така, шефчето на тойота миналата година се изказа неласкаво за Ел. Колите.....те японците явно ще навлезнат по късно на този пазар....
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    ...което прави бъдещето им коопериране малко вероятно.
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Тойота и Тесла вече имаха съвместна разработка - второто поколение RAV4EV. Инженерите на Тойота обаче бяха напълно разочаровани от "гаражния инженеринг" на Тесла и едва ли ще повторят. Тойота разработва масови автомобили, при тях непълно тестваните технологии са критични. Тесла продава полу-готови прототипи на фенове които са готови да бъдат бета-тестери на продукт за който вече са платили. Това е фундаментално противоречие във философиите на двете компании, което прави бъдещето им ко