IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа първия си електрически SUV

Серийно производство на bZ4X започва в средата на 2022 година

Японският производител Toyota използва автосалона в Шанхай за да потвърди намеренията си за навлизане в сегмента на електрическите кросоувъри. Компанията представи концептуалния си модел bZ4X, който ще се превърне в сериен за някои пазари през 2022 година.


Toyota bZ4X BEV concept


Производството на електромобила ще се осъществява в Япония и Китай, но ще се предлага също така в Европа и САЩ. Засега от Toyota не разкриват никакви технически детайли за кросоувъра, който е съвместна разработка със Subaru и е изграден на платформата e-TNGA, предназначена за превозни средства на ток.

В дизайна на BZ4X прави впечатление малката 6-ъгълна решетка на радиатора, комбинира с тесните фарове с по 4 LED-елемента и лента за дневни светлини. Подобна светлинна ивица преминава и през задната част, като хоризонтално подредените светодиоди футуристичен вид.


Toyota bZ4X BEV concept


Интериорът залага на цифров инструментален клъстер, който е разположен през шофьора. В горната част на централната консола е поставен широк екран на информационно-развлекателната система. Режимите на задвижвате се управляват със специален контролер, а асистиращите системи са с бутони.

Названието "bZ" означава "отвъд нулата", като ще бъде използвано от Toyota за всички електромобили от новото семейство, което започва именно с този кросоувър. Компанията вече запази търговските марки от bZ1X до bZ5X, като всички те са и във вариант без "Х", което предполага, че тези версии няма да имат задвижване на четирите колела.

Още снимки на концептуалния електрически кросоувър на Toyota - вижте в галерията:

В Toyota планират до 2025 година да попълнят семейство bZ със 7 модела, които ще се предлагат в цял свят. Отделно от тях в този период ще бъде пуснати още 8 електромобила (един от тях ще бъде пикап за американския пазар), като в компанията са си поставали за цел общо 70 модела на марката да получат някаква форма на електрификация.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Автосалона в Шанхай стана по-важен от тези в Женева, ЛА, Париж и Токио.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    "Toyota никога не е ползвала литиево-йонни.. "Никога.. преди 2009-та когато излезе първата генерация на Приус плъгин. Разпространението на откровенни лъжи говори не добре както за интелектуалното ниво на разпространяващите ги, така и за тезата която защитават.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти и да четеш ли не можеш - в статията пише "..bZ4X, който ще се превърне в сериен за някои пазари през 2022 година."
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 16 - ще, ще.. само че докато стане нищо чудно други да са пуснали вече батерии с твърд електролит.
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, знам за пропагандните дитирамби на Тесла че щели да си правят сами батерии. Проблемът е че още нищо не са направили. И накрая пак Панасоник ще им разработи 4860 батериите. Колкото то Джеф Дън - нито една от технологиите му не се ползва от Панасоник, така че е ирелевантен. Към момента батериите на Панасоник са все още с най-добри показатели за специфична енергия, въпреки че от 2012 досега имаха едно единствено подобрение с 5% през 2020.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 15 - пишеш лесно проверими лъжи. Приус плъгин, РАВ4 плъгин, куп още хибриди ползват литиево-йонни батерии произведен от Primearth EV Energy Co., Ltd. джойнт-венчър на Панасоник и Тойота. Хайде, бягай да си смениш батерийните клетки на фенерчето - ха-ха-ха-ха! И се научи да правиш разлика между батерии, battery modules и battery management system.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, какви батерии ще даде Тесла на Тойота? Тесла не прави батерии - само опакова батериите на Панасоник. А Панасоник и Тойота имат тесни бизнес отношения далеч преди Тесла да се появи. Електромотори също - Тойота продава синхронни електромотори с над 300 Нм торк серийно в хибридите си още от 90-те. Тесла ги откриха чак 2017-та в Модел 3. Допреди това кретаха с индукционните недоразумения.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ясно съм написал за кой - първото поколение от 1997. По времето когато не е имало Тесла. Батериите обаче са от Панасоник - също както и в повечето Тесли в последствие.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тоя първи електрически голф с оловните батерии дали е бил със 'скейтборд' платформа с батерия в пода и коаксиален елекртомотор, която повечето днешни електромобили копират? Точно така - не.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, изостанали били от БМВ и Тесла? Първия електрически РАВ4ЕВ е от 1997-*** година. Тойота никога не са имали желанието да са водещи в продажбите на модели носеши загуба. Приус и Мирай са им предостатъчни.