IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes обясни защо EQS има огледала, а не камери

Причините са загриженост за здравето на хората и за екологията (ВИДЕО)

Представеният само преди ден нов електрически флагман на Mercedes-Benz - EQS, безспорно е един от най-технолологичните автомобили в историята. Въпреки това, той получи стандартни външни огледала вместо камери, които все по-често се използват в премиум-сегмента. В компанията-производител обаче имат убедителни доводи срещу тази технология, като те бяха обяснени от генералния директор на концерна Daimler - Ола Калениус.


Mercedes-Benz EQS


Моделът EQS вече беше сравнен с традиционната S-Class, тъй като двата луксозни седана са наблъскани с най-високите технологии, с които разполага Mercedes-Benz - от задвижвате с два електромотора до огромния 56-инчов хиперекран на приборния панел. Освен това, седанът на ток е и най-аеродинамичният сериен модел в света, като коефициентът на челно съпротивление Cx е равен на 0.20.

"Огледалата си остават традиционните и затова си има две основни причини. Според нашите инженери, картината от това, което се случва зад автомобила, води до прилошаване на шофьора и пътниците по време на движение. Този ефект се наблюдава при голяма част от клиентите", обясни Калениус.


Mercedes-Benz EQS


Втората причина за отказа от камери е в електрическата природа на EQS. При използването им седанът ще спечели като аеродинамика, тъй като тези камери са по-компактни, но в същото време разходът на електроенергия се увеличава, защото те се нуждаят от захранване. Затова и в Mercedes не бързат да внедряват тази технология.

Според Калениус, в бъдещите модели на марката може да бъде направен компромис, като се използва система за дублиране - заедно с традиционните огледала ще се използват камери, излъчващи картина на това, което се случва отзад. Те обаче ще се активират само при подаване на мигач, като това ще помогне за наблюдение на слепите зони.


Снимки и видео: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 седмица )
    Немците никога не правят нещо, просто щото е модно или щото другите го правят така. Трябва да са сигурни че е ефективно и не е объркващо , особено на пътя. Особено пък да експериментират с нещо, касаещо безопасността.И нека не забравяме, че Мерцедес е марка на улегналите традиционалисти. Нови технологии - Да , революции - Не!
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #4 прилошаването не е от екраните сами по себе си, но ако е важно да се заядеш - няма да ти чупя хатъра...
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Уви, няма 1 показател, по който Мерджана да е по-добър от Жижи L7... https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45462-kitaytsi-zadadoha-nov-standart-pri-elektromobilite Онова от покрива излиза кула с 360-градусови камери, радари и лидари. Фаровете и стоповете му са проектори можеш да кажеш на задния стекст не ми свири/свети бе, бacтун! Екраните вътре се прибират. Брембо спирачки, 4-завиващи колела, 120 кВтч батерия
  • #9
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 3 седмици )
    Те немците ако мислеха, сега нямаше да зависят от азиатците за батерии. Да, точно така - фактът който всичките досега пропагандни партенки за тоя шлеп удобно пропускат да отбележат е че батериите се произвеждат в Китай, по китайски технологии. Толкова за немското автомобилостроене. Да почива в мир.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Радвам се, че са били благоразумни да вземат това решение за огледалата. Но в същото време са взели тотално противоположното грешно решение да елеминират всички механични бутони. Нищо, на следващото поколение ще се поправят. Може би още на фейслифта.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Добре, че е най аеродинамичният сериен автомобил, ама формата е като на експерементален автомобил от 80-те години. Просто в този силует няма класа, колата не изглежда престжно. В тези пропорции и нелепите 2 цвята на каросерията изглежда много зле, особено като се има предвид цената от 120-130К евро.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А тая форма на яйце дали ще я обяснят?
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Японеца ( преди 3 седмици )
    При пускане на газта самозарежда ли се?
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Значи няма да има монитори за камери за странични огледала,щото на хората им прилошава,ама ше сложат 143см монитор отпред.
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    немците отново мислят.. за разлика от азиатците, които обикновено копират, а като няма какво правят глупости....