Mercedes-Benz Geländewagen (от немски "автомобил за всякакви терени") се появява като идея в началото на 70-те години на 20 век. Идеята зад модела била да се създаде корав, способен, лесен за използване автомобил с повишена проходимост, който да служи еднакво добре както в армията, така и в цивилния живот.
Така, в края на десетилетието се появява машина, която е еднакво добра както за транспортиране на войници и оборудване на бойното поле, така и за превоз на скиори до алпийските курорти или фермери из безкрайните акри лозя. А някак си, чрез комбинация от правилен маркетинг, екстравагантна цена, лимитирано производство и семпъл, но нахакан външен вид, Mercedes G-Class получава статут на символ, като е еднакво любим на известните личности, богатите съпруги и приключенците по цял свят.
Макар и други всъдеходи да са изминали подобна еволюция от офроудъри до тузарски модели, като например Land Rover Defender и Range Rover, то може би само иконата на Mercedes остана толкова дълго време почти непроменена, а постоянно подобрявана. Дори и актуалното поколение, представено през 2018 година запази много от чертите на предшественика си, който не беше "пипан" цели 39 лета.
Нека ви разходим из невероятната история на Mercedes G-Class, с някои от най-интересните й моменти:
Славната история на Mercedes G-Class (ГАЛЕРИЯ)
През 1982 белгийският пилот Джаки Икс, навигиран от френската кинозвезда Клод Брасьор, се пуска в легендарното рали "Париж - Дакар" с Mercedes-Benz 280 GE. Въпреки че екипажът се представя с изключително силно темпо, навигационна грешка го изпраща на 5-о място в генералното класиране.
Година по-късно, в петото издание на маратона, който вече е набрал небивала популярност, Икс и Брасьор са безкомпромисни, като не само взимат победата в пустинното рали, а техният всъдеход става първият в надпреварата, който завършва специален етап по-бързо от мотоциклет. В допълнение, сервизният им камион Mercedes-Benz 1936 AK, пилотиран от Жорж Гроан, грабва титлата при тежкотоварните машини.