Броени дни остават до официалното представяне на Mercedes EQS, като германският производител вече показа интериора на електрическия дериват на S-Class и обяви пробег от 770 километра с едно зареждане. Nо амбициите на марката за разширяване на гамата EQ не спират дотук.
От известно време е ясно, че Mercedes иска да представи изцяло електрическа версия на всъдехода G-Class. И явно времето за това вече наближава, след като Daimler подаде патент за съчетанията EQG 580 и EQG 560 в Офиса за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO) точно на 1 април.
Всъщност, самото съчетание EQG бе запазено още през 2016 година, като явно още тогава германците са се готвили по темата за екологичен дериват на Mercedes G-Class. Амбициите на компанията бяха препотвърдени в началото на 2019 година, когато босът на Daimler Ола Калениус заяви ясно в Туитър, че такъв модел ще има.
Новината пак бе повторена и през миналата година, когато компанията заяви, че очаква електрифицираните й модели да имат поне 50% дял от общите продажби до 2030 година. Все още не е ясно кога ще видим електрическия G-Class или EQG. Първо на пазара, в началото на следващата година, трябва да се появи хардкор версията с портални мостове G-Class 4x42.
Вероятно ще трябва да почакаме поне до 2023 или по-реалистично - до 2024 година, за версията на всъдехода, задвижвана от батерии и електромотори.