IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци зададоха нов стандарт при електромобилите

В разработката на седана Zhiji L7 с пробег 1000 км участва и компанията Alibaba

Китайската автомобилна индустрия направи сериозен технологичен скок в сегмента на електромобилите. В него вече участват не само компании, които са се наложи на пазара, но и напълно нови производители. Сред тях е и Zhiji Auto, създадена от технологичният гигант Alibaba Group и фирмите SAIC и Zhangjiang Hi-Tech.


Zhiji L7


Първият модел на новата компания е седанът Zhiji L7. Електромобилът ще бъде представен официално на 19 април, когато отваря врати автосалонът в Шанхай. Производителят обаче публикува официални снимки и съобщи характеристиките на седана, като те звучат повече от впечатляващо.

Китайският модел е получи обтекаема аеродинамична форма с тесни фарове, широки въздухозаборници на предната броня, удължен капак и тънки фарове, съединени със светодиодна лента. Джантите на седана също са с необикновен дизайн, а впечатление прави "стопът", който е поставен на границата между задното стъкло и покрива.


Zhiji L7


Електрическият Zhiji L7 е оборудван със система за полуавтономно движение, която работи с помощта на 12 камери, ултразвукови датчици и лидар. В салона е поставен 39-инчов екран с разширение 4K, който заема цялата широчина на предния панел. В него са обединение показанията на приборите и на мултимедийната система. Има и допълнителен екран, интегриран в централната консола.

Задвижването на седана става със силов агрегат, развиващ 540 к.с. и 700 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди. Пробегът с едно зареждане е 1000 км, като този невероятен показател се дължи на батерията с капацитет 118 кВт/ч.

Още снимки на седана - вижте в галерията:

Ще се предлага и версия с 93 кВт/ч, която ще може да изминава 615 км. Освен това, Zhiji L7 е първият електромобил, който получава система за безкабелно зареждане с мощност 11 кВт. Продажбите на седана ще стартират догодина.

Снимки: Zhiji Auto

0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Киро ( преди 3 години )
    Що ли ми пролича отвън на Лексъс? Тия си крадат и копират за добър ден.
  • #11
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само не разбрах какъв е "новия стандарт" при ел автомобилите? Може би куция китайски дизайн?
  • #10
    18 rate up comment 5 rate down comment
    1 ( преди 3 години )
    Има ли още някой който да не е наясно че китайците бавно превземат всеки бизнес. Поне стават толкова значими колкото корейци и американци.То не бяха компютри,телевизори, мобилни телефони.След 10 години ще е така и с автомобилите.
  • #9
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти Тойота хич не ги мисли. Като изкарат батериите с твърд електролит след 2 години, цялата останала автоиндустрия ще поеме дружно към бунището.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "с разширение 4K" - а на тебе, Пешко, някой да ти разшири 0-та.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Въпросът за 1М $ е каква е цената? Рано или късно китайците ще изкарат евтини добри електрички и всички псевдо (и не само) премиум компании ще глътнат вода или ще се адаптират (да разбираме че ще намалят цените)
  • #6
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как ще е ненужен пробег 1000км? Ако се зарежда и за 10мин, е прекрасна алтернатива на ДВГ, но ако трябва да вися на кабел 4-5ч не благодаря. Сега изминавам 900км без да зареждам и за няма и 10мин още толкова и т.н.На дълъг път, лично не обичам да спирам през 1-2ч поради каквато и да е причина а при ел. коли засега това е проблем - принудителна честа доста дълга пауза. Но който иска - да спира и на 15мин никои не му пречи.
  • #5
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Коги немчоците ще направят такъв автомобил? интериора е трепач.Не е за всеки с рабирания за ауди 80 и часовника в таблото да му казва кога трябва да ходи *** майстор за дюзите.
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно е как тесларите парадират непрекъснато с пробег, а сега такъв от 1000 километра бил ненужен. Сигурно ако тази кола не се пали в движение, ще кажете че не е проблем да се пали, или да и се разпада салона, или да е цялата в пластмаса, или да и изхвръкне панорамата в движение, то без това е доста жега. По-зле сте и от вагаджиите.
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отвън е добре, сигурно има пръст някой западен дизайнер. Вътре е потрес, тоя тесен дълъг и ръбат екран (тоест 3 слепени) вади очите и загрозява всичко останало.