fallback

Модерните дизели ще се справят с Евро 7

ADAC съветва да не бързаме да погребваме ДВГ

Дали новите и много тежки за производителите екостандарти като Евро 7 ще сложат края на дизеловите автомобили? Или дори ще убият двигателите с вътрешно горене като цяло? По-скоро такова нещо няма да се случи, ако се вземат предвид резултатите на германската организация ADAC.

Дизеловите автомобили с най-съвременните технологии за контрол на вредните емисии имат много ниски нива на азотни окиси (NOx) по време на целия си жизнен цикъл и по този начин са доста под ограниченията за 80 мг/км, постановени в стандарта Евро 6. Това е доказано от оценяване на 17-те най-продавани коли с дизелови мотори от различни марки и сегменти в Европа.

Ауспуховите емисии на изследваните автомобили са били измервани по методите на Green NCAP, а в допълнение са анализирани и емисиите на общо 107 настоящи дизелови коли на пазара, които са минали през измерванията ADAC Ecotest. Резултатите от тестовете са представителни за новите автомобили, регистрирани в Европа от 2018 година насам.

Настоящите изследвания са направени с цел продължителна дискусия относно бъдещето на двигателите с вътрешно горене, особено в контекста на все по-затегнатите лимити за замърсяванията, заложени в бъдещия стандарт Евро 7. Настоящият Евро 6 все още регулира колко замърсители може да отделя даден автомобил, но Европейската комисия вече приготвя следващото ниво на стандарта, което би трябвало да влезе сила след края на годината.

Новият стандарт Евро 7 би трябвало да влезе в сила най-рано през 2025 година. И автомобилните компании трескаво следят как той ще им се отрази и дали ще ги форсира да се превърнат в производители на електромобили. Измерванията на Green NCAP показват средно ниво на NOx-емисиите от 52 мг/км сред всички тествани автомобили.

При това тестовете са направени не само при температура от 14 градуса по Целзий със студен и топъл двигател, но също и на магистрален цикъл, където азотните окиси са средно 60 мг/км, което е доста по-ниско от заложените в Евро 6 стандарта 80 мг. Лимитът е надхвърлен единствено при студен старт на температура от -7 градуса по Целзий.

Резултатите от ADAC Ecotest показват доста сходна картина. Това, което е най-впечатляващо е прогресът, който е направен от фирмите между стандартите Euro 6d-TEMP и Euro 6d. Средно, емисиите на азотни окиси са били редуцирани с допълнителни 30 процента, като в най-добрите дизелови автомобили са намалени радикално.

Прогресът в намаляването на замърсителите на въздуха е убедителен и важен. Затова от ADAC призовават за допълнително усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене по отношение на климатична неутралност, но това би изисквало подходящи инициативи.

С е-горивата, новите автомобили с ДВГ биха могли да работят в климатично неутрална среда. При всички положения, обаче, е необходимо да се намалят и въглеродните емисии на колите. А това би изисквало инвестиции в производството на алтернативни горива, с неутралност по отношение на парниковите газове.

fallback
  • #4
    до долния ( преди 3 години )
    И ти си прав! Възловата дума в твоят коментар е "Когато .." А първо да стане, па после ще го мислим, а!? Щото може и да не стане баш така!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Как никой пък не пусна серийно при колите двутактов дизел...
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Само на ток, няма да стане, и тези се усетиха. За момента дори е спорно дали Е7 ще бъде приет изобщо. И да го приемат, ЕУ парламент/комисии ще се сменят до 2025. Има още доста неизвестни.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Тия да не са се усетили, че не на всеки ще могат да продадат кола на ток?
fallback
Последни