Вероятно някои от вас са чували за марката Hongqi? Но повече са виждали държавен автомобил с китайските първи мъже по телевизията. FAW Group от Чанчун използва тази марка от 1958 г. Името в превод означава "червен флаг".
През 1958 г. моделът CA72 се появява като първокласен автомобил, като черпи вдъхновение от Pullman във верси на седан и кабриолет. Масовото производство започва през 1959 г. и продължава до 1960 г.. През 1965 г. CA770 го наследява и се произвежда до 1980 г., този път е на базата на Dodge 60.
Audi 100 C3, сглобявано от First Automotive Works (или FAW) от 1986 г., служи като основа за следващия производствен модел от китайците. От 1989 г. CA7225 вече се се нарича LH. Този модел има удължено междуосие. През 1993 г. са добавени CA7221 като седан, CA7221 L с по-дълго междуосие и CA1021 U3 като пикап.
Hongqi къса нишката с Audi. През септември 2021 г. производителят прави пробив в чужбина, като изнася модела e-HS9 за Норвегия. От март 2024 г. стартира маркетинг кампания и в Германия. Разбира се, с електрически автомобили, но в Китай топ моделът все още има двигатели с вътрешно горене.
Не е изненада, че този внушителен седан е украсен с много хром. Решетката, по-специално, изглежда има повече хром от три Mercedes E-класи, взети накуп. Говорейки за марката от Щутгарт, , страничната линия черпи вдъхновение от настоящата S-класа. Но също така се чувства и определено влияние на Rolls-Royce.
Размерите на Guoya също вървят в тази посока. CarNewsChina уточнява, че моделът преди това е известен като Hongqi L1. Сега името е поетично. Guo означава нация, а Ya елегантност. Е, тази последна точка е спорна, отсичат експертите от френската секция на Motor1. Решетката имитира водопад, а над капака има червен флаг.
Hongqi твърди, че дизайнът на задните светлини е извлечен от формата на "дворцов фенер", а този на декоративната лента - от стрехите на древни китайски дворци. Hongqi Guoya е с размери 5353 мм дължина, 1998 мм ширина, 1511 мм височина, а междуосието му е 3260 мм. Предлага се в модел с четири или пет места и върви с 19 или 20 инчови джанти. Погледнат отстрани, автомобилът има нисък просвет, комбиниран с двуцветна бяло-червена каросерия и джанти със спици.
Предлагат се два plug-in хибрида. Единият е с 3,0-литров бензинов V6 с турбокомпресор, а другият с 4,0-литров V8 мотор с турбокомпресор. И двата са съчетани с осемстепенна автоматична скоростна кутия. Двигателят 3.0T има максимална мощност от 290 kW (395 к.с.), а другият стига 360 kW (490 коня).
И двете системи са свързани с пакети литиеви батерии, но конкретни капацитет и обхват все още не са официално обявени от Hongqi. Същото важи и за цената, въпреки че компанията вече е отворена за резервации.