fallback

Модерните дизели ще се справят с Евро 7

ADAC съветва да не бързаме да погребваме ДВГ

Дали новите и много тежки за производителите екостандарти като Евро 7 ще сложат края на дизеловите автомобили? Или дори ще убият двигателите с вътрешно горене като цяло? По-скоро такова нещо няма да се случи, ако се вземат предвид резултатите на германската организация ADAC.

Дизеловите автомобили с най-съвременните технологии за контрол на вредните емисии имат много ниски нива на азотни окиси (NOx) по време на целия си жизнен цикъл и по този начин са доста под ограниченията за 80 мг/км, постановени в стандарта Евро 6. Това е доказано от оценяване на 17-те най-продавани коли с дизелови мотори от различни марки и сегменти в Европа.

Ауспуховите емисии на изследваните автомобили са били измервани по методите на Green NCAP, а в допълнение са анализирани и емисиите на общо 107 настоящи дизелови коли на пазара, които са минали през измерванията ADAC Ecotest. Резултатите от тестовете са представителни за новите автомобили, регистрирани в Европа от 2018 година насам.

Настоящите изследвания са направени с цел продължителна дискусия относно бъдещето на двигателите с вътрешно горене, особено в контекста на все по-затегнатите лимити за замърсяванията, заложени в бъдещия стандарт Евро 7. Настоящият Евро 6 все още регулира колко замърсители може да отделя даден автомобил, но Европейската комисия вече приготвя следващото ниво на стандарта, което би трябвало да влезе сила след края на годината.

Новият стандарт Евро 7 би трябвало да влезе в сила най-рано през 2025 година. И автомобилните компании трескаво следят как той ще им се отрази и дали ще ги форсира да се превърнат в производители на електромобили. Измерванията на Green NCAP показват средно ниво на NOx-емисиите от 52 мг/км сред всички тествани автомобили.

При това тестовете са направени не само при температура от 14 градуса по Целзий със студен и топъл двигател, но също и на магистрален цикъл, където азотните окиси са средно 60 мг/км, което е доста по-ниско от заложените в Евро 6 стандарта 80 мг. Лимитът е надхвърлен единствено при студен старт на температура от -7 градуса по Целзий.

Резултатите от ADAC Ecotest показват доста сходна картина. Това, което е най-впечатляващо е прогресът, който е направен от фирмите между стандартите Euro 6d-TEMP и Euro 6d. Средно, емисиите на азотни окиси са били редуцирани с допълнителни 30 процента, като в най-добрите дизелови автомобили са намалени радикално.

Прогресът в намаляването на замърсителите на въздуха е убедителен и важен. Затова от ADAC призовават за допълнително усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене по отношение на климатична неутралност, но това би изисквало подходящи инициативи.

С е-горивата, новите автомобили с ДВГ биха могли да работят в климатично неутрална среда. При всички положения, обаче, е необходимо да се намалят и въглеродните емисии на колите. А това би изисквало инвестиции в производството на алтернативни горива, с неутралност по отношение на парниковите газове.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой ще си купи тези ***. Бъдецето е електрическо.
  • #13
    Ней ( преди 3 години )
    Откъде се извъдихте толкова много пишман еколози, модернисти и "мисловни типове" тука, бе... хахахахаха, дядовците и бащите ви крадоха нафта цял живот да ви платят "вишиту", да ви изпратят в големият град, далеч от калта на село и вие как им се отблагодарявате?! Сега сте "професори" и ще ходите при тях на село с електрически автомобили... Урунгели! Заради такива като вас до година всички ще ни качат на електрическата дачийка, "щоту от фау ве въ лъжът" с емисиите...
  • #12
    Да прав си ( преди 3 години )
    До12 Електрическите ще се наложат,колкото и да не им се иска на някой,на там върви света вече. Само не знам как ще се преборят с петролната мафия,защото точно тия няма да им се дадат без бой!? И като навлезе тази технология и се развие добре с времето,дори има и такава тенденция,да се появят и много фирми които ще им платиш да ти премахнат ДВГ-то на старата кола,заедно с резервоара и скоростната кутия и на тяхно място ще инсталират виното е с батерия.
  • #11
    Пффффффффффффффффффф ( преди 3 години )
    До16 Какво общо имат едните с другите ли? Ами добре,многоцветна ще ми отнеме да ти обяснявам,ако имаш с какво да ме разбереш! Само ще те светна,че след 2030-та,когато елколите станат по-масови,в България ще продължим да си караме старите пушилници,поне до 2050-та,колкото и да не им се иска на някои! А относно стандарт евро7 до тогава има много неизвестни,така,че може и да не влезе в сила,ще поживеем,ще видим. И не ме разбирай погрешно нямам нищо против електрическите и дори да станат масови на з
  • #10
    112 ( преди 3 години )
    След като бяха уличени в лъжи не им вярвам на глупостите...
  • #9
    до №12 ( преди 3 години )
    Ако колегата ти си купи електричка в България вече няма да изминава 20к км за 3 - 4 месеца защото няма инфраструктура за бързо зареждане, а дори и да има то не е толкова бързо и евтино. По осреднени данни (налични в интернет) зареждането с 150kW отнема около 10 мин на 100км и в Германия ако не се лъжа струва по около 0.8 Евро за киловат. Ако искаш да зареждаш с 350kW киловата ти скача на около 1+ Евро / kW. При кола като Октавия на 100км оптимистично е 18 kW, т.е. от Сф до морето (400км)=144 лв!
  • #8
    v-1 ( преди 3 години )
    Мой колега кара Шкода Суперб (2,0 тди) и иска, ще я сменя сега с електричка. По неговите думи и сметки - разходът за гориво( ток) е в пъти по-малък от сегашният му. Като той изминава 20хил. км за около 3-4 месеца и включиш в разхода за конвенционалният автомобил и смяна на масло, филтри, милтри 3 пъти на година, разликата с разходите на електричката става още по-голяма.Та искате не искате - ел. колите ще завземат пазара - само въпрос на вереме е.
  • #7
    До 8 ( преди 3 години )
    Нито си пълня резервоара до горе всеки ден, нито минавам повече от 30км на ден.В момента мога да си позволя само Дачия Спарк, която мога да зареждам, както на работа, така и вкъщи. Не виждам драма със зареждането.П.С. винаги мога да сложа и някой друг панел за дозареждане. С бензина това възможно ли е?
  • #6
    Пффффффффффффффффффф ( преди 3 години )
    До 3. Не забравяй,че си в България фантазьор! Лада/жигула,москвич,трабант,вартбург,още се подмятат по пътищата.
  • #5
    Радек от Боктор ( преди 3 години )
    Чета за зарядни станции от 20, 30 и дори 200 kw/h. Хайде сега някой математик да седне и да сметне за колко часа (12-14) се пълни батерията и колко струва едно зареждане.......Мисля, че ще има изненадани от сметката за ток накрая!!!
fallback
Последни