IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическата марка на Toyota ще се казва BZ

Първият модел от нея ще бъде кросоувър с размерите на RAV4

Японският производител Toyota официално е регистрирал името и логото на нова марка, под която ще продава електромобили. Тя се казва BZ, което е абревиатура на словосъчетанието Beyond Zero (под нулата), съобщава Auto Express.


Toyota BZ


Засега от компанията не бързат да разкриват подробности, но вече е известно, че първият модел на новия бранд ще бъде електрически кросоувър с размерите на Toyota RAV4. Машината ще получи по-голямо разстояние между двете оси, което ще позволи увеличение на пространството в салона. Тя ще се произвежда в Япония, но ще се продава по цял свят.

Бъдещите модели с лого Toyota BZ ще бъдат изградени на новата платформа e-TNGA, в чиято разработка са участвали и инженери на Subaru. Тя позволява използването на различни типове задвижване, батерии и електрически коли агрегати. Компанията предвижда поне 5 модела на новата архитектура, като за тях са регистрирани търговски названия от BZ1 до BZ5.


Toyota BZ
Toyota BZ

Първият от тях ще е именно споменатият вече кросоувър, който засега е известен като Toyota BZ. Неговата премиера ще се състои на автосалона в Шанхай по-късно този месец. Тогава ще станат ясни и техническите му характеристики.

Снимки: Auto Express

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    не глоксове, а глоксове, не знам що го смени
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Но пък се дават възможности - например по отношение на намаляване на парниковите газове от транспорт ще финансират глоксове по икономично шофиране. Дет се вика сега е моментът да се научите да карате по инерция и да кандидатствате по евро програма, че да споделите туй знание.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #3, това е маркетинговото обяснение. Ако погледнеш какви са разчетите в "ИНТЕГРИРАН ПЛАН В ОБЛАСТТА НА ЕНЕРГЕТИКАТА И КЛИМАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ 2021 2030 Г." ще видиш, че е заложено прогнозно увеличение с около 40%.Тоя план е доста оптимистичен, тъй като вярват, че ще могат да експлоатират въглищни централи, ама няма да им разрешат. Но накрая обобщават, че преминаването към ВИ ще доведе до увеличаване на бедността.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Бъркаш жестоко. Средната цена на тока ще падне, а няма да се качи. Само че ще има много големи разлики в цената на тока през различните часове на денонощието и различните сезони. Когато пече слънце и или духа вятър цената ще е много ниска, доста по-ниска от сегашната, но през другото време ще е много скъпа, в пъти по-висока от сегашната. И понеже електромобила не го бърка кога ще заредиш, може да го правиш на най-ниските цени. По-ниски от днешните, а после да ползваш този ток в къщи.
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След 10-15 години няма да забранят автомобилите с ДВГ. Нито след 50. След 10-15 г. ще ги забранят за продажба в ЕС, ако дотогава Ердоган не направи нещо по-радикално с Урсула. И казано честно електрическите коли са ни най-малкия проблем в "Зелената сделка", защото токът ще стане толкова скъп, че последно ще ни идва на ума да си зареждаме колите.