IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota представи ново спортно купе

GR 86 е по-бързо с около секунда от предшественика си

Компанията Toyota представи новата GR 86 близо 5 месеца, след като Subaru направи същото със своето купе със задно предаване BRZ. От предишните генерации на модела бяха продадени над 200 000 бройки, затова и японският производител не променя рецептата, по която е създаден.


Toyota GR 86


За да държат теглото под контрол, инженерите на Toyota са използвали алуминий за покрива и калниците, а също така са олекотили предните седалки и ауспусите. Снижаването на теглото на покрива помага и за намаляване на центъра на тежестта на купе, което би трябвало да носи дивиденти по отношение на управлението.

Устойчивостта на каросерията към усукване е подобрена с 50%, като това също подобрява стабилността на пътя. Дължината на новата GR 86 е 4265 мм, широчината - 1775 мм, височината - 1310 мм, а разстоянието между двете оси - 2575 мм. Теглото на колата е едва 1270 кг.


Toyota GR 86


Задвижването се осигурява от по-голям 2,4-литров двигател, който заменя досегашния 2,0 литра. Мощността му е 232 к.с., достъпни при 7000 об/мин и 250 Нм въртящ момент при 3700 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, което е с 1,1 секунди по-бързо от предишното поколение на модела. Двигателят се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или с автомат със същия брой предавки.

От компанията твърдят, че "двигателят има по-добра реакция и осигурява плавни усещания без напрежение от ниски до високи обороти". По колата са правени и аеродинамични промени. Промемени са окачването - предното е McPherson, а задното - двойно, както и отзивчивостта на кормилното управление.


Toyota GR 86


Интериорът на новото спортно купе на Toyota е идентичен с този на "сестра му" BRZ, като разликите са в тапицерията и емблемите на волана. Приборният панел е със 7-инчов дисплей, а екранът на информационна-развлекателната система е 8-инчов. Системите за безопасност на двата модела са идентични, като GR 86 получава комплекса от системи за подпомагане на водача на Subaru EyeSight.

Продажбите на новата Toyota GR 86 стартират в Япония през есента, като едва след това ще станат ясни подробности за версиите на модела за САЩ и Европа.

Още снимки на новото спортно купе на Toyota - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не е за България за ( преди 5 месеца )
    Карам 2014 GT86 от почти година и колата е прекрасна, доближава се до поведение на пътя до Порше Кайман, но не е предвидена за нашите пътища.На градско е необходимо да не слизаш под 4-5000 оборта, за да усетиш, че боксеровия двигател (2.0 в моята версия от Субару, модификация на ФА20 от WRX, но с горивни доусъвършенствания от Тойота) има някакъв живот, много е ниска, на всеки втори легнал полицай си дереш подкартерната защита, а ако сложиш и липове или спойлери си ги събираш после...
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Пурко ( преди 6 месеца )
    Точно така се прави евтина и масова спортна кола! Псевдо-разбирачите от Перник Голф и околия да се изхождат по други теми!
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Автомобила не е лош каквото плащаш това получаваш
  • #11
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Брандо ( преди 6 месеца )
    Аууу....МНОГО е зле !
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    propov ( преди 6 месеца )
    На който му е тясно или спартанско или постно или пластмасово...да отвори ценовата листа на БМВ или Мерц. Там има бая избор. Ама кой ще плаща? Има и друг фактор при покупката на НЕнапудрена спортна кола. Планове за тунинг. То ест търси се добра конструкция като цяло, с удачен баланс на теглото и потенциал да носи на....бой от много коне, широки гуми и твърдо окачване. Сериините джунджурии са без значение.
  • #9
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "страшно" спортно с въртящ момент на градинска косачка!?
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Трошев ( преди 6 месеца )
    На мен ли само този дизайн ми прилича на Порше?
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да бе, ама забравяте също, че архитектурата на задното е различна. Още повече, кутия за задно, кардан, заден мост с диференциал... Това всичко добавя тегло. Няма база за сравнение с Голф. Два напълно различни класа автомобили. Те ако можеха да се сравняват, Тойота вместо да наливат милиони в разработката на купе със задно, можеха да вложат в пъти по-малко пари и да направят Королата конглокент на Голф ГТИ !
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    някой е пропуснал да напише двигателя че е без турбина
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Задно за карачи ( преди 6 месеца )
    Разликата в пътното поведение на кола с предно и задно предаване е като тази между тротинека и мотор от GP.