IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota представи ново спортно купе

GR 86 е по-бързо с около секунда от предшественика си

Компанията Toyota представи новата GR 86 близо 5 месеца, след като Subaru направи същото със своето купе със задно предаване BRZ. От предишните генерации на модела бяха продадени над 200 000 бройки, затова и японският производител не променя рецептата, по която е създаден.


Toyota GR 86


За да държат теглото под контрол, инженерите на Toyota са използвали алуминий за покрива и калниците, а също така са олекотили предните седалки и ауспусите. Снижаването на теглото на покрива помага и за намаляване на центъра на тежестта на купе, което би трябвало да носи дивиденти по отношение на управлението.

Устойчивостта на каросерията към усукване е подобрена с 50%, като това също подобрява стабилността на пътя. Дължината на новата GR 86 е 4265 мм, широчината - 1775 мм, височината - 1310 мм, а разстоянието между двете оси - 2575 мм. Теглото на колата е едва 1270 кг.


Toyota GR 86


Задвижването се осигурява от по-голям 2,4-литров двигател, който заменя досегашния 2,0 литра. Мощността му е 232 к.с., достъпни при 7000 об/мин и 250 Нм въртящ момент при 3700 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, което е с 1,1 секунди по-бързо от предишното поколение на модела. Двигателят се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или с автомат със същия брой предавки.

От компанията твърдят, че "двигателят има по-добра реакция и осигурява плавни усещания без напрежение от ниски до високи обороти". По колата са правени и аеродинамични промени. Промемени са окачването - предното е McPherson, а задното - двойно, както и отзивчивостта на кормилното управление.


Toyota GR 86


Интериорът на новото спортно купе на Toyota е идентичен с този на "сестра му" BRZ, като разликите са в тапицерията и емблемите на волана. Приборният панел е със 7-инчов дисплей, а екранът на информационна-развлекателната система е 8-инчов. Системите за безопасност на двата модела са идентични, като GR 86 получава комплекса от системи за подпомагане на водача на Subaru EyeSight.

Продажбите на новата Toyota GR 86 стартират в Япония през есента, като едва след това ще станат ясни подробности за версиите на модела за САЩ и Европа.

Още снимки на новото спортно купе на Toyota - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не е за България за ( преди 1 месец )
    Карам 2014 GT86 от почти година и колата е прекрасна, доближава се до поведение на пътя до Порше Кайман, но не е предвидена за нашите пътища.На градско е необходимо да не слизаш под 4-5000 оборта, за да усетиш, че боксеровия двигател (2.0 в моята версия от Субару, модификация на ФА20 от WRX, но с горивни доусъвършенствания от Тойота) има някакъв живот, много е ниска, на всеки втори легнал полицай си дереш подкартерната защита, а ако сложиш и липове или спойлери си ги събираш после...
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Пурко ( преди 2 месеца )
    Точно така се прави евтина и масова спортна кола! Псевдо-разбирачите от Перник Голф и околия да се изхождат по други теми!
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Автомобила не е лош каквото плащаш това получаваш
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Брандо ( преди 2 месеца )
    Аууу....МНОГО е зле !
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    propov ( преди 2 месеца )
    На който му е тясно или спартанско или постно или пластмасово...да отвори ценовата листа на БМВ или Мерц. Там има бая избор. Ама кой ще плаща? Има и друг фактор при покупката на НЕнапудрена спортна кола. Планове за тунинг. То ест търси се добра конструкция като цяло, с удачен баланс на теглото и потенциал да носи на....бой от много коне, широки гуми и твърдо окачване. Сериините джунджурии са без значение.
  • #12
    1 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как няма да е тясно - типично по японски са пестили от всичко. Дай тук да направим една евтина имитация на спортна кола да ловим шараните. Нищо, те всички клиенти на японско си знаят, че са шарани - само ги е срам да си признаят.
  • #11
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "страшно" спортно с въртящ момент на градинска косачка!?
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Трошев ( преди 2 месеца )
    На мен ли само този дизайн ми прилича на Порше?
  • #9
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да бе, ама забравяте също, че архитектурата на задното е различна. Още повече, кутия за задно, кардан, заден мост с диференциал... Това всичко добавя тегло. Няма база за сравнение с Голф. Два напълно различни класа автомобили. Те ако можеха да се сравняват, Тойота вместо да наливат милиони в разработката на купе със задно, можеха да вложат в пъти по-малко пари и да направят Королата конглокент на Голф ГТИ !
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    някой е пропуснал да напише двигателя че е без турбина