Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
Тази акция включващо автомобили от марките Ford, Mercury и Lincoln, произведени между 1970 и 1980 година, би трябвало да бъде най-голямата в историята. Единствено намесата на тогавашния министър на транспорта на САЩ - Нийл Голдшмит, позволява на Ford да избегне скъпи ремонти. Вместо това на концерна е наредено да изпрати стикер на всеки от собствениците на застрашените автомобили, на който пише, че при колата има риск от внезапно самоволно потегляне.
Ford изпраща над 20 млн. такива стикера, които се залепват на таблото на автомобила, но скандалът е огромен. Установени са общо 6000 катастрофи заради дефекта, като при тях са ранени 1710 и са загинали 98 души. Според доклади на експерти, във Ford са знаели да проблема в трансмисията, но са го пренебрегвали в продължение на 10 години. В крайна сметка, компанията е принудена да признае повредата, но се разминава със сериозно последствия.