Автомобилът е сложен и комплексен механизъм: знаем, че това ви звучи много клиширано, но е факт. Като всяко друго модерно изобретение, колата постоянно еволюира и се изменя и в момента единственото общо нещо между модерните возила и тези отпреди век, че и повече, са колелата. Но и при тях еволюцията е огромна, така че е по правилно да кажем, че общото е кръглата форма на колелата...
Логично, технологиите използвани в автомобилите също еволюират с бясна скорост и направо са революционни. Дотолкова, че новите коли често са наричани "компютри на колела". Факт е, че много от новите технологии правят автомобилите по-ефективни и по-безопасни. Все пак още от внедряването на предпазния колан, ABS и въздушните възглавници, та чак до аварийната спирачка, адаптивния круиз контрол и някои от асистентите за водача - много от тези системи и технологии буквално спасяват животи.
Но има и технологии, които се намират в автомобилите само да могат производителите да покажат, че са с нещо по-добри от конкуренцията. Други пък са следствие на масови модни тенденции, които след време ще се считат за нелепица. В галерията сме селектирали 10 технологии и решения, които ни се струват напълно безсмислени. Вижте ги:
10 от най-безполезните автомобилни технологии (ГАЛЕРИЯ)
CVT е модерно чудо на инженерната наука. Този тип трансмисия решава проблема на кривите на въртящия момент не с фиксирани предавателни числа, а с на практика безкрайна гама на мултипликация на тягата, която постоянно се настройва, за да държи двигателя в оптималния диапазон на работа. Особено в по-старите си версии, работата с безстепенни трансмисии си беше ужасно нещо: звукът на двигателя, работещ на около 3500 оборота докато ускоряваш може да индикира пикова ефективност, но протяжното бръмчене или виене е нещо от най-лошите неща за ухото.
Може би това е причината компании използващи CVT като Nissan, Honda и Subaru да предлагат перца за смяна на предавките от волана, които задействат определени предефинирани позиции на безстепенната трансмисия. Не че се заяждаме, но дали това не обезсмисля тотално използването на CVT? Ако искате трансмисия с предавки - вземете си автомобил с такава...