IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-безполезните съвети към шофьорите

Час работа на климатика увеличава разхода с 0,5 л, а при отворени прозорци колата "гълта" над литър

Най-безполезните съвети към шофьорите

В интернет често се публикуват съвети за шофьорите, но някои от тях едва ли могат да се считат за полезни. Експерти изредиха пет мита, в които собствениците на автомобили продължават да вярват.

Смята се, че спойлерите, крилата и страничните прагове помагат да се подобри аеродинамиката и да се намали разхода на гориво. Тези елементи обаче трябва да бъдат монтирани правилно, а пък ефектът от тях се забелязва само при движение със скорост не по-ниска от 80 км/ч.

Най-безполезните съвети към шофьорите

Шофьорите също така могат да открият множество съвети как да избягват глоби за превишена скорост. Сред най-популярните начини са поставяне на лазерни дискове върху предното стъкло и намазване с лак за коса на регистрационните табели. На теория това трябва да направи номерата нечетливи за камерите по пътищата, но е установено, че тези методи не работят.

Сигурно мнозина са ви казвали, че ако заредите на бензиностанция с премиум гориво, това ще направи автомобила ви по-екологичен. Малцина обаче знаят, че петролните рафинерии не произвеждат подобен вид гориво.

Най-безполезните съвети към шофьорите

Почти всички шофьори знаят, че за час работа климатикът увеличава разхода на гориво с 0,5 литра. Шофьорите често отварят прозорци заради икономия, но това води до нарушение на аеродинамиката, поради което автомобилът консумира за час повече от един литър гориво.

Доста шофьори смятат, че съвременните автомобили могат да бъдат ремонтирани само от професионалисти. Отчасти това е мит, защото почти всеки може сам да си смени антифриза, моторното масло, дори и гумите.

Снимки: Autointhebox

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не е вярно, че рафинериите не произвеждат премиум гориво.Работя на танкер и съм товарил два вида бензин, нормален и супер, с изрично указание за предотвратяване на смесването им.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ами те така и ги завиват болтовете-ръчно като никой гумаджия не ползва динамометричен ключ а за машини с BDC Laser Weight Indicator или Road Force Measurement Straight Trak не са и чували ама на то на народ който кара кола нов внос с гуми втора ръка повече не му трябва
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До дония - уцели в десетката. Друго си е ес класата 2001ва и на метан, не защото не ти е по джоба ами "по-екологично е брат" :)))
  • #10
    23 rate up comment 2 rate down comment
    нововнос ( преди 1 година )
    А най-големия мит е, че 20-годишен премиум на половин милион км е по-добре от чисто нов автомобил, но от по-евтина марка.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Завиването на болтовете при гумаджия трябва да се прави само РЪЧНО! Следя винаги за това, след като счупих 2 ключа, преди години. Аз пък карам с отворени прозорци, заради свежия въздух и опасността от настиване с тези климатици. Моя е индиректен климатроник и не д,уха директно към пасажерите, но парен каша д,уха. Преди години се бях одървил след 6-7 часа пътувайки постоянно с климатик Дреме ми за половината литър отгоре. Всъщност,отива на литър,така че е все тая.И това при съвременните,стари пове
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Смяната на гуми изглежда фасулска работа ообаче ако гумаджията не ти е завил болтовете като за последно. Така при един опит на моята и още един с колата на приятел с 2 изкривени ключа вече не се пробвам. В единия случай дори в гумаджийницата едва отвиха единия болт. Не успяха с нормалния пистолет и се наложи да донесат по-мощен.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    След смяната на Антифриз и масло, за които не малка част от новите коли изискват специализирани инструменти и зануляване на компютъра и т.н. чалъмчета следващото по трудност явно е сменянето на гуми, щом ДАЖЕ и него може да си правим :)
  • #6
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Нормален ( преди 1 година )
    За българските шофьори най-важно е да си набият в кухите глави, че като влизат в другото платно на завой няма да спестят нито време, нито път, а само създават постоянна предпоставка за ПТП и, че някой ден някой от тях, някой ден ще ме принуди да обърна колата и да му размаха мутрата по асфалта, защот ми е писнало да си карам и разни комплексирани пилоти да ме връхлитат в собственото ми платно в завой без никаква видимост.
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    те в сервизите не знаят как се сменя антифриз масло спирачна течност но клиента виждате ли можел сам
  • #4
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз и гуми спрях да сменям въпреки че са на 2 комплекта джанти. Така или иначе трябва да се балансират и си губи смисъла. Пък и цената е премлива като е за 2 пъти в годината.