Италианската марка Lancia е минала през всякакви пикове и падове в 115-годишната си история. Технологичен пионер, кралицата на ралитата и в момента в състояние на почти мъртва компания, основната през 1906 година от Винченцо Ланча фирма се е доказала като производител на много изтънчени автомобили.
Дори и след Втората световна война, автомобилите на Lancia били наричани "италиански мерцедеси", тъй като били стилни и качествено произведени. И много популярни личности през 50-те години на миналия век обичали да притежават и разхождат луксозните и спортни машини на марката.
След придобиването от Fiat през 1969 година, Lancia е дългогодишна сензация в Световния рали шампионат. Зад волана на състезателните машини на марката сядат легендарни пилоти като Сандро Мунари, Валтер Рьорл, Юха Канкунен и Мики Биазион, а всеки от тях допринася в различна степен за спортните успехи.
През 90-те години на миналия век, обаче, марката Lancia започва да залязва, Сбъркана моделна политика и появата на все по-посредствени модели довеждат до ужасното решение с италианската емблема да се продават ребрандирани модели на Chrysler. След този провал, от десетилетие насам компанията започва да вегетира, развивайки се само на родния си италиански пазар и то само с един модел.
За щастие, сливането между FCA и PSA в Stellantis предвижда нов живот за иконичната марка, която ще стане една от трите върхови за концерна. И докато очакваме идването на този момент, нека се разходим из историята на марката и нейните най-важни (по един или друг начин) модели:
10-те най-важни модели на Lancia (ГАЛЕРИЯ)
През 50-те години на миналия век много знаменитости карали коли на Lancia, сред които и прекрасния модел Aurelia. Неговата върхова версия била B24 Spider, с 2,4-литров V6 и интегрирана трансмисия.
Общо 240 бройки от модела били произведени, като една от тях преди няколко години бе продадена на търг за 1,8 милиона долара.
Година по-късно Spider е заменен с малко по-конвенционалния Cabriolet, който предлагал по-голямо челно стъкло.