Концернът Stellantis, който обедини под едно крило 14 марки на PSA и FCA, представи новата си стратегия за позициониране. Според нея, всички брандове ще формират 6 различни пазарни ниши, в това число и премиум, в която ще попаднат Alfa Romeo, DS Automobiles и Lancia.
В ядрото (Core) на портфолиото на Stellantis влизат Citroen, Fiat и Fiat Professional (лекотоварни модели), а също така и Abarth. Всички те ще представят масовия сегмент. Една стъпка на тях ще се разположи сегмента Upper mainstream, където ще се разположат Peugeot, Opel и неговия британски близнак Vauxhall. Марките Chrysler, Dodge и RAM формират сегмент American brands (американски марки), докато Jeep ще играе ролята на глобална марка (Global SUV). На свой ред Maserati сам ще представя концерна в луксозния клас (Luxury).
Останалите брандове влизат в премиум сегмента, където заедно с Alfa Romeo и DS Automobiles ще присъства и Lancia. В момента гамата на легендарната марка се състои от един модел - хечбека Ypsilon, който се продава само в Италия и струва 14 750 евро. Той се предлага с двигатели на газ, на метан и хибрид, като е изграден на базата на третото поколение на Fiat 500 от 2011 година.
Очакванията са, че под новото ръководство Lancia ще започне да се развива, като съответно гамата модели на марката ще нарасне. Твърди се, че е един от първите автомобили, които ще се появят в нея е култовата Delta.
Снимки: Lancia