IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).
 
  
Common Rail, дизел
Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни
  
    
Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.
 
Втората част на класацията можете да видите тук.
  
  
10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Моята Инсигиния я продадох на 320000км мотора беше бетон 2.0cdti 160p.s абсолютно безпроблемен мотор на Алфа Ромео.. Спънките са в ЕКО нормите с DPF и AGR клапана, но при адекватна подръжка и добра нафта ще Ви надживее...Имах и Пежо с 2,0 HDI също много добър мотор както и 2,2 но при Ситроен C5 но DPF пак се намесва и създава некомфорт:( Сега се спрях на 3,2CDI на Мерцедес 224 коня и 4х4 отлична кола тук следете километрите! В крайна сметка извода е купувайте КомънРейл но внимавайте...
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Васко ( преди 9 месеца )
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    АПР ( преди 9 месеца )
    Защо няма 2.0 HDI мотор на PSA в класацията? Той е светлинни години пред Рено- Нисан
  • #4
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    2.2 D-CAT е абсолютно пезпроблемен мотор.С някои изключения като 5-тата дюза,доколкото съм чел, но заради нафтата. Иначе Ауто Билд бяха тествали 2.0 D-4D D-CAT,ЗАДРЪСТЛ КАТАЛИЗАТОРА при пълна газ по магистралите.Причина са тънките тръбички на ката, които Тойота увеличи диаметъра им и оправи проблема, но това беше за 2.0 D-CAT
  • #3
    18 rate up comment 1 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 9 месеца )
    2,2 Д е доста проблемен-по мнение на Автобилд .2,0 Д си е добрият двигател
  • #2
    6 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Става дума за Toyota 2.2 D-CAT
  • #1
    7 rate up comment 35 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    2.2 D-CAT е най-добрият дизел. Само малко повече харчи, иначе върви доста.