IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Държавата да плаща по 5000 лева от цената на нова кола, предлага ААП

Изненадващо, мярката се отнася и до автомобили с бензинови и дизелови двигатели

В България да се въведе държавно финансирана програма за изкупуване на стари автомобили и финансиране покупката на нови, предлага Асоциацията на автомобилните производители с официално писмо до медиите. От браншовата организация напомнят, че са внесли такова предложение до съответните институции още миналата година, но засега нямат отговор.
 
 
Москвич, София
В България делът на над 15-годишните автомобили вече надхвърля тревожните 75%, припомнят от ААП


За разлика от действащите в други европейски държави подобни програми, предложението на ААП обаче предвижда субсидиране не само на електрически и плъг-ин хибридни автомобили, но и на автомобили с двигател с вътрешно горене, стига да има екологичен сертификат Еuro 6d - което на практика означава почти всеки нов автомобил на пазара в момента.

Предложението е за първоначален бюджет от 50 милиона лева, които да се предоставят при връщане за скрап на коли над 15 години, и покупка на нови. Субсидията за електромобил да е 10 000 лева, тази за зареждащ се от мрежата хибрид - 7500 лева, а за автомобил с екокатегория Euro 6d - 5000 лева, гласи предложението. Бюджетът ще е достатъчен за 9000 автомобила, изчисляват от ААП.

От браншовата асоциация напомнят също, че в съседна Румъния от години е в сила подобна схема, при която се изплащат до 1500 евро за връщане на стари коли за скрап, по 4500 евро субсидия за плъг-ин хибрид и по 10 000 евро за електромобил. Тази година румънското правителство увеличи бюджета на програмата с 15 на сто и предвижда около 55-60 хиляди стари автомобила да бъдат подменени с електрифицирани.
 
  
електромобил, Skoda Citigo EV, Spark
България не е последна по дял на електромобилите в ЕС, но заслугата за това е най-вече на една компания за споделени пътувания, оперираща в София


Нито Румъния, нито някоя друга страна в ЕС обаче в момента субсидира покупката на нови коли с двигател с вътрешно горене. Единствено в Чехия има данъчни отстъпки за автомобили с фабрични газови уредби.
Иначе схеми за насърчаване на електрификацията са в сила в почти всички членки на общността. Изключенията са България, Белгия, Дания, Литва, Латвия, Малта и Кипър. В Белгия, Дания и прибалтийските държави обаче електрификацията се насърчава чрез драстично по-ниски данъци и такси за този тип автомобили. В България също вече са в сила подобни отстъпки, но с почти символичен размер.

0 от 500
  • #46
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до none ( преди 2 седмици )
    Това за Румъния и VW производните не е вярно. В Топ 10 са всички модели на Dacia и три на Renault, и съотношението между тях и останалите е колосално в полза на Dacia
  • #45
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Има малко проблем хора та нямат пари заплатите са мизерни докато тъпаците в правителството не променят това нищо няма да стане има картели договарят се и не дават пари няма реална икономика
  • #44
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Така на парче не става, трябва цялостна концепция, иначе шефчето ще си купи новата още по-евтина , а за обикновенните няма да има.
  • #43
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Джоди ( преди 2 седмици )
    Нали знаете колко е ДДС от покупката на нова кола! То не отива в тоалетна чиния! Оттам ще дойдат средствата!
  • #42
    16 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 2 седмици )
    Идеята е добра, но даването на пари трябва да се обвърже с екологичен компонент на данъка. В съседна Румъния не са по-богати от нас а го правят, и ако някой си мисли че е заради Дачиите, е в грешка щото масово се карат ФВ производни. Проблема в БГ не е толкова в ниските доходи, а в стремежа на всеки да се надскочи с"премиум" кола. Под достойнството ни е да си купим нова Дачия, но виж 15 годишен Мерцедес е друга работа. И се влиза в порочен кръг да си харчат парите и губят времето с "премиуми"
  • #41
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 2 седмици )
    Ако държавата подпомогне закупуването на нови автомобили,то с радост ще предам на вторични 20год. смръдливо 1.9TDI
  • #40
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Антон ( преди 2 седмици )
    Тук един говори за увеличаване на доходите без да се увеличава положения труд. На българина и 10 000лв заплата да му дадеш пак ще е недоволен и ще мрънка, защото комшията му получава 10 005лв. Просто тази мързелива и *** нация си е такава. Бабички реват като заклани, че са им ниски пенсиите и хоп хвърлят на *** през прозореца 30 000лв.....
  • #39
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Данаил ( преди 2 седмици )
    Тук не се мисли , как на населението да се повишат доходите и то само да може да си реши какъв нов продукт да си вземе , ами ще му дават 5000 лв. за нов автомобил , който поскъпна с 10 000 лв. само за година заради еко простотиите на Зелената Европа.
  • #38
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Данаил ( преди 2 седмици )
    До 36 , много точно казано.Аз който съм проевропейски винаги бил настроен се отвратих от тези , които я управляват тази Европа.То бива неадекватност и пед...ерас...тия но това го няма никъде другаде по света .Ти да създадеш на собственото си автомобилостроене такива проблеми , с тази Зелена сделка и ударно електрифициране на автомобилите при положение че на теб се падат 9-10% от въглеродните емисии не го разбирам.Цял континент се занимава с еко стикери за ел. уреди , за автомобили и ваксини .
  • #37
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Имам самобръсначка с литиева батерия на 15 години и работеща. Батериите на автомобилите при нормална поддръжка също могат да изкарат по толкова, че даже и повече. Да, капацитета спада но има вариант да се сменят елементи или да се добавя допълнителна батерия.