fallback

Volkswagen също спира разработката на двигатели с вътрешно горене

След 2026 година компанията ще се съсредоточи само върху електромотори

Надпреварата в сферата на електрификация и все по-строгите европейски регулации карат повече от производители да се откажат от дизеловите мотори, като този процес се ускори след дизелгейт от 2015 година. В бъдещето явно няма място и за бензинови мотори, които също остават на заден план.

Само преди дни от Audi обявиха, че компанията повече няма да разработва двигатели с вътрешно горене, тъй като не виждат смисъл в подобна инвестиция. Сега компанията-майка - Volkswagen, разкрива своите планове. А те са довършване на проектирането на новото поколение двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7 и тяхното пускане на пазара през 2026 година.

След това Volkswagen ще се посвети изцяло на електромоторите, но в същото време двигателите с вътрешно горене ще останат в гамата поне до 2040 година. Целта на компанията е през 2030 година около 70% от продажбите в Европа да бъдат на електромобили. За САЩ и Китай обаче този дял ще бъде по-малък - 50%.

Според главния изпълнителен директор на Volkswagen - Ралф Брандщетер, по същия начин ще процедират и другите две от основните марки в групата - Seat и Skoda. Снимка: Volkswagen

fallback
  • #14
    Веско ( преди 3 години )
    Очаквам драстично поевтиняване на автомобилите щом спрат развойната дейност и производството на ДВГ!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Та те го спряха още преди 15 години.
  • #12
    до 1 ( преди 3 години )
    И как точно ще стане това за 2040-та като Евро 7 влиза 2025 и никой чист бензин и дизел не може да го покрие без хибридизация с електромотор? Говориш си наизуст. Да си видял и чул днес някой да си купува телефон с бутони? Е, същата работа. Няма нужда от никакви забрани и паника, то е естествен процес. Потребителят винаги избира по-новото и по-доброто. Да, ще има ретро клубове със стари коли толкоз.
  • #11
    Яко ток! ( преди 3 години )
    Пуснете си партида за 3-фазен ток вкъщи, вземете си кола, която може да зарежда 11 или 22 киловата AC и ще се родите. Гааааз, гаааз ... 2 лева :D DC зареждачките вече те са бързи - от 50 на Елдрайв, през 150 на Финес, до 320 кВт на Порше София
  • #10
    Мовадо ( преди 3 години )
    Аиде всички да минават на вода и тва е.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    От една крайност в друга...
  • #8
    Анонимен ( преди 3 години )
    Не е лоша идея предвид успеха им с двигателите с вътрешно горене в последните години. Може с тока да се справят по-добре.
  • #7
    Бембо ( преди 3 години )
    Еми не знам със електричката като тръгна на къмпинг до къде ще ме изкара батерията, ама се радвам поне че имам дизелов генератор в ремаркето та пак ще му намеря колая!!!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    До N1. *** до 2040 ще са за Китай и САЩ, чети преди да дращиш
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Потррблението на горива в ЕС ще започне постепенно да се свива с нарастването на броя на елелтромобилите до момента в който производството, складирането и превоза на горива стане нерентабилно. Вариантите са два - много високи цени на литър бензин или просто изчезване от пазара за сметка на зарядните станции с автономно захранване, където печалбата ще е в пъти по-голяма.
fallback
Последни