IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще построи 6 големи завода за батерии в Европа

Новата стратегия на концерна ще позволи значително намаляние на цените на акумулаторите

Германският концерн Volkswagen ще построи 6 нови завода да производството на батерии за електромобили на територията на Европа до 2030 година. Така ще бъде компенсиран недостига на акумулатори, който в момента изпитва пазарът, като едновременно с това ще бъде намалена драстично и тяхната цена.


Volkswagen производство


Всяко от предприятията ще произвежда батерии със сумарната мощност 40 гВт/ч на година, което прави общо 240 гВт/ч. Първите два от тях ще се намират в Швеция и Германия, като ще заработят до 2025 година. От Volkswagen допълват, че от останалите 4 един ще бъдат в Испания и един в Източна Европа (Полша, Чехия или Словакия), докато за другите два още не е взето окончателно решение (сред вариантите са още Португалия и Франция).

С помощта на новите предприятие концернът трябва да успее да намали стойността на акумулаторните системи до под 100 евро за кВт/ч (сега тя е близо 2 пъти повече). Тяхното изграждане и пускане в експлоатация ще позволи на 80% от гамата предлагани от Volkswagen през 2030 година да се състои от електромобили.

Освен това, компанията от Волфсбург готви и сериозни инвестиции в инфраструктурата, нужна за електромобили. Само до 2025 година броят на зарядните станции в Европа, изграждани от Volkswagen и неговите партньори, трябва да достигне 18 000, което е близо 5 пъти повече от сега.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BREXIT ( преди 3 години )
    Само на Острова ще са поне толкова. Борис Джонсън обяви, че е решено колите на бензин и дизел да бъдат спрени от продажба 2030-та и отваря хазната за строежа на гигафабрики за батерии и електромотори като план за възход на Острова след Брекзит. Автопарк и ток, произвеждани там - ето това искат.
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    А дали е така, кой к ( преди 3 години )
    Хахахха, ако ставаше само със заводи....те имат и 20 завода за автомобили, но от година на година стават все по-скъпи, чакам да отворят още 20 за да паднат цените на новите коли.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    Ща бе да взимат от Монбат. Или от завода в Никопол.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Никела е евтин ( преди 3 години )
    В сравнение с кобалта. Тоест батериите ще поевтинеят, когато кобалта се замени с никел.А цената на никелът ще падне, след като заради високата му цена в момента, се разработват нови мини, които ще повишат предлагането. Чиста пазарна икономика. Новите заводи на Тесла за производство на батерии, ще намалят с над 80% и производствените разходи, защото голяма част от цената на батерията и замърсяването е защото производството на батерии е изключително енергоемко.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    А предлагането ( преди 3 години )
    Цената се определя не само от търсенето, а и от предлагането. Както виждаш, търсенето на литий се увеличава непрекъснато, но това не попречи цената му да се срине заради свръхпредлагане и не можа да се възстанови цяла петилетка. Сега отново започна да се покачва, но не заради търсенето, а заради ограниченото предлагане. Въпреки това не съм сигурен дали цената е достигнала на тази преди десетина години, или все още е по-ниска, въпреки десетократно увеличеното търсене.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 3 години )
    Имаш ли представа с колко е поскъпнал никела заради тези батерии (няколко стотин %)в последните години и как се добива ,влез в чичо гугле и пиши и ще ти стане ясно .Един от най богатите руснаци го добива ,виж в кой град ,как замърсява и т.н.има инфо достатъчно
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    това е фак нюз ( преди 3 години )
    Стига фантазии бе , в модерното общество цената се определя от търсенето, при положение ,че вече има недостиг на съставките за батерии , няма как цената да падне щото ЩЕ построят 4 или 40 завода.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Фосил фюълс ( преди 3 години )
    А тия батерии как се правят как се добива лития и каи се преработва енергия за това откъде.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    жабата ( преди 3 години )
    видяла..
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 3 години )
    Ти разсъждаваш като първолак. За разлика от нефта, батерии могат да се правят по 100 различни начина. Както виждаш заради високата цена и най-вече поради етични причини, Тесла се отказа да ползва кобалт в батериите си, и го замени с никел. За по-евтините си модели ще разчита на батерии от желязо, което няма как да поскъпне заради производството на батерии. Към момента най-скъпото нещо при батериите са технологиите, а не техните материали, затова батериите поевтиняват въпреки материалите ...