В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
Главен конструктор на проекта става Борис Дехтяр, специалист по автоматичните трансмисии и един от създателите на ГАЗ-13. Основната му задача е да измисли как да натъпче огромния V8 с работен обем 5.52 литра в недотам изобилното пространство под капака на волгата. За да се вмести агрегатът, конструкторите са принудени да го наклонят с 2 градуса. В крайна сметка моторът влиза - но с точност до 1 милиметър.