fallback

Audi спря завинаги разработката на бензинови и дизелови мотори

Шефът на компанията атакува политиката на ЕС за намаляване на вредните емисии

Компанията Audi напълно е прекратила разработката на класически бензинови и дизелови двигатели от ново поколение. Това разкри пред изданието Automobilewoche главният изпълнителен директор на производителя Маркус Дюйсман.

Топ-мениджърът допълни, че Audi ще продължи да усъвършенства сегашните си силови агрегати, за да може те да отговарят на новите екологични норми в Европа. Привеждането им към стандарт "Евро-7", който влиза в сила през 2025 година, обаче ще се окаже "много трудна задача", смята шефът на компанията.

Дюйсман разкритикува и прекалено агресивната политика на ЕС за въвеждане на все по-строги норми за вредни емисии. Според него, ползата от подобен ход за екологията ще бъде минимална и по никакъв начин не оправдава огромните разходи за модернизиране на самите двигатели.

Последният класически "голям" двигател Audi ще стане легендарният 6,0-литров W12. Той ще се поставя на топ-версията на седана A8, която ще се предлага под възродената марка Horch. След завършването на жизнения цикъл на модела използването на този мотор ще бъде прекратено. Още преди това компанията ще се откаже от V10 мотора, поставян на Audi R8 и Lamborghini Huracan.

Снимка: Audi

fallback
  • #36
    Кристиан Борисов ( преди 2 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #35
    До42 ( преди 3 години )
    Разбира се че е лицемерие, корабите, военната техника, съмолетите замърсяват супер много. Леките коли нищо не са.
  • #34
    Някой си ( преди 3 години )
    А бизнеса? Бизнеса какво ще го правим (TIR-ове, подемна и земекопна техника и т.н.)......Всичко е зелено лицемерие.....Нали си давата сметка един дизелов влекач, обикалящ цял свят, какви вредни емисии изпуска....? Ало, зелените...с какво ще земинето багера в открития рудник или фандромата на строежа? Самосвалите и товарната техника......Не всичко е леки автомобили.....
  • #33
    до 39 ( преди 3 години )
    Много обичам мъжествени мъже, дето всеки ден се навеждат в поза "партер" на на накрайника на бензинколонката да сочат другите какви са гейове :D Иначе за християнските ценности съм съгласен.
  • #32
    до 38 ( преди 3 години )
    Какви тежки метали, бе другарю водач? Тежки метали има само в оловно-киселинния акумулатор в колата ти - технология 19-ти век. Мазния ти филтър се разгражда в природата 300 (ТРИСТА) години и ще продължава да пуска отрова в почвата тогава, когато от тебе няма да има и помен! Е затва ще караш или на ток, или ставаш kypuep-пешак
  • #31
    Драйвър ( преди 3 години )
    Европа затъва под диктата на розови комунисти (гейове, зелени и т.н.) , псевдо идеи. Кризата с корона вирусът е показотелна.Трябва да се да се заложи на християнски ценности и здрав разум.
  • #30
    37 ( преди 3 години )
    Значи фъргам 20-30 лопати в багажника овързани с тел и готов ток, или пък две халуминиеви стълби на багажника на жигата и мога да сложа елдвигател от електрокар.Хайде по-сериозно с индустриалната химия.Няма по-мръсни производства от батерии и акумулатори. Въглеродните емисии от ДВГ може да са много но растенията се справят с тях за кратко, а тежките метали ще ги хрупаш в сьоНгата с айсберг доживот.
  • #29
    Весело ( преди 3 години )
    До 1: не казваш що става със старите чаркалаци, мАслото и филтрите, дето ги хвърляте по храсти и дерета. Някой сбира ли ги да ги рециклира, а? Еле па за добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на петрол какъв мазаляк е, нещо, а? Щото за батериите те съветвам веднагически: 4680 клетките на Тесла са с никелов катод като алпаката в кухнята. Батериите на Модел 3 тип 2170 са железофосфатни. Желязо, като греблото на двора. GM Ultium акумулаторите са от алуминий - кат стълбата на кабелджията
  • #28
    Димитър Димитров ( преди 3 години )
    Жалко.Все пак анализа на замърсяване показа,че най-еко двигател е дизеловия,след това метан ,газ и бензин.Но политически решихте да ни налагате Ел.двигателя.Да,високо КПД,но и високи емисии за утилизация на батерията.Лека вечер.
  • #27
    Дедовия ( преди 3 години )
    Кеф! "Създателите" на Q-туците и комби-катафалките с TDI май започват да поумняват?
fallback
Последни