fallback

Audi спря завинаги разработката на бензинови и дизелови мотори

Шефът на компанията атакува политиката на ЕС за намаляване на вредните емисии

Компанията Audi напълно е прекратила разработката на класически бензинови и дизелови двигатели от ново поколение. Това разкри пред изданието Automobilewoche главният изпълнителен директор на производителя Маркус Дюйсман.

Топ-мениджърът допълни, че Audi ще продължи да усъвършенства сегашните си силови агрегати, за да може те да отговарят на новите екологични норми в Европа. Привеждането им към стандарт "Евро-7", който влиза в сила през 2025 година, обаче ще се окаже "много трудна задача", смята шефът на компанията.

Дюйсман разкритикува и прекалено агресивната политика на ЕС за въвеждане на все по-строги норми за вредни емисии. Според него, ползата от подобен ход за екологията ще бъде минимална и по никакъв начин не оправдава огромните разходи за модернизиране на самите двигатели.

Последният класически "голям" двигател Audi ще стане легендарният 6,0-литров W12. Той ще се поставя на топ-версията на седана A8, която ще се предлага под възродената марка Horch. След завършването на жизнения цикъл на модела използването на този мотор ще бъде прекратено. Още преди това компанията ще се откаже от V10 мотора, поставян на Audi R8 и Lamborghini Huracan.

Снимка: Audi

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма значение дали електричките са вредни или не, важно е цената да е двойна или тройна от предишните и да си задължен от евро шефовете да караш такава.
  • #5
    Божеее! ( преди 3 години )
    Ще умра от смях! Производителя на тоалетни спирал разработки на казанчета! Явно ще останат само *** субстанции!
  • #4
    До 3 ( преди 3 години )
    На теб не ти харесва, че се развалят, ама ако знаеш колко хора се радват? Колко къщи са построили такива кошници!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-после си дадоха сметка че последно време не вадят нищо свястно, същите са като останалите "премиуми" от Германия : ангренажната верига се раздрънква по-рано от ремък, протичат масла, скоростни кутиии с ежегодишна смяна на масло, турбини на бохлуха още преди 100 хил км....
  • #2
    Ммммм ( преди 3 години )
    Ауди се отказва, но *** никога!
  • #1
    Тъжно ( преди 3 години )
    Така и никой не казва колко вредно е добиването на всички необходими елементни за една батерия, а те са 90% минно изкопаеми. Да не говорим след това за преработка и производство на самата батерия. Еле па за рециклирането й.
fallback
Последни