fallback

Audi спря завинаги разработката на бензинови и дизелови мотори

Шефът на компанията атакува политиката на ЕС за намаляване на вредните емисии

Компанията Audi напълно е прекратила разработката на класически бензинови и дизелови двигатели от ново поколение. Това разкри пред изданието Automobilewoche главният изпълнителен директор на производителя Маркус Дюйсман.

Топ-мениджърът допълни, че Audi ще продължи да усъвършенства сегашните си силови агрегати, за да може те да отговарят на новите екологични норми в Европа. Привеждането им към стандарт "Евро-7", който влиза в сила през 2025 година, обаче ще се окаже "много трудна задача", смята шефът на компанията.

Дюйсман разкритикува и прекалено агресивната политика на ЕС за въвеждане на все по-строги норми за вредни емисии. Според него, ползата от подобен ход за екологията ще бъде минимална и по никакъв начин не оправдава огромните разходи за модернизиране на самите двигатели.

Последният класически "голям" двигател Audi ще стане легендарният 6,0-литров W12. Той ще се поставя на топ-версията на седана A8, която ще се предлага под възродената марка Horch. След завършването на жизнения цикъл на модела използването на този мотор ще бъде прекратено. Още преди това компанията ще се откаже от V10 мотора, поставян на Audi R8 и Lamborghini Huracan.

Снимка: Audi

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    18, по евтини нямя да стане нищо. Нито електричките, нито тока, нито поддръжката им. Напротив, дори още по скъпи ще стават. След като мине "зарибяването" с тях. За мен те не са решение, особенно ако нямяш къде да я зареждаш вкъщи.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Електричките ще станат дори по-евтини от колите с двг след няколко години. Колкото за страшните ви прогнози за ужасно бъдеще мога да кажа само, че много филми гледате.
  • #14
    Ники ( преди 3 години )
    Те пък Ауди винаги са ползвали двигатели на Фолксваген (VAG) ,кога пък са разработвали във новата си история?Ауди е луксозният вариант на Фолксваген!
  • #13
    admin ( преди 3 години )
    И ако забранят личните коли, ще умреш ли без кола? Колега, има една стара истина- оцеляват не най-силните, а най-приспособимите. Света се промемя и ако искаш да оцелееш, трябва да се приспособиш. Тва е положението, като не ти харесва- в Африка скоро няма да има забрани и там даже и данъци не плащат.
  • #12
    Бай Фичо ( преди 3 години )
    Щом ше има глобален рестарт ,ще има и глобални промени ,всички стари коли ще бъдат заличени ,в германия не се карат дизелови коли ,всичките идват у България втора ръка ,но както казах Българина е глупав и се нафърля на нея ,,,съми трябва да се досетите ,щом се казва ,ГЛОБАЛЕН РЕСТАРТ ,ЗНАЧИ КАКВО ,ЗНАЧИ ПРОМЕНИ НА ВСИЧКО ,ЛЕК ДЕН
  • #11
    Селянин ( преди 3 години )
    Очакват се масови фалити на автосервизи.
  • #10
    Рудолф Diesel ( преди 3 години )
    Ко? Не!
  • #9
    Кирето ( преди 3 години )
    Мъри Уолкър британският коментатор на Формула 1 е починал на 97 г. възраст на 13 март след 6 м. химиотерапия за откритият му не отдавна лимфом на кръвта.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е част от планът за големия рестарт! Евро 7 е първата сериозна стъпка към пълната забрана на личните автомобили и всички ще скоро ще разберат за какво става въпрос - това което ви обяснявам от няколко години че има глобален план на ООН с който ще обърнат света наопаки и нищо няма да е както досега. След като забранят производството на ДВГ ще въведат и квоти за електрическите коли и цените им заедно с тези на тока ще се вдигнат двойно.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Електрическите автомобили също няма да покрият нормите заложени в ЕВРО 7.В края на краищата това е и целта на тези регулации и закони - хората да не притежават автомобили и пътуванията да се ограничат. Затова направиха и пандемията за да ускорят този процес.
fallback
Последни