Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.

Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):
При смяната на предавката шофьорът трябва да отчита натоварването на двигателя, а то зависи от много неща: наклона на пътя, колко товар носи автомобилът, какви са външните температури (при лошо време се препоръчва да се поддържат малко по-високи обороти). И накрая, разбира се, превключването зависи от конкретния двигател. Някои лесно се развъртат, но вървят зле на ниски обороти. При други пък няма смисъл да се търсят високите обороти. Така че правилният подход е честа смяна и следене на реакциите на автомобила. Ако не върви, смъкнете една предавка, вместо да мъчите мотора на ниски обороти. Но и да тормозите колата всеки път да достига до 2000 или дори 2500 оборота, преди да превключите, е напълно излишно.


0