Mitsubishi Motors и Groupe Renault се разбраха за производството във Франция на два нови модела на японската фирма, предназначени за европейския пазар. Така, френският производител ще започне асемблирането на два кросоувъра, които ще са "микс между наскоро представения Mitsubishi Eclipse Cross PHEV и "сестрински" модели на Renault".
Двата нови модела на Mitsubishi ще бъдат на една и съща платформа, но ще се различават един от друг по дизайн и технологии. Японците ще ги предлагат в своята дилърска мрежа, в избрани държави от Европейския пазар, като стартът на лансирането е предвиден за началото на 2023 година.
Както може би си спомняте, Mitsubishi реши да се изтегли от европейските пазари и да се фокусира върху тези в Азия и Океания. Компанията замрази разработката на нови модели за Стария континент и трябваше да се изтегли до края на следващата година. По-късно ръководството все пак размисли и реши да остане на някои пазари, включително и българския.
На нашия и останалите пазари, компанията остава с настоящите си модели до изтичането на жизнения им цикъл. След това, вероятно, ще заложи само на новите два кросоувъра, произвеждани от Renault, като е много възможно ако нещата вървят добре, французите да асемблират и още модели с емблемата на Mitsubishi.
Решението на Mitsubishi в крайна сметка не е изненадващо и се очакваше, след като компанията обяви плана си за реструктуриране и реформи през лятото на миналата година. Производителят ще може да оптимизира сериозно разходите си и да подобри ефективността си на пазарите в Европа.
От Renault напълно споделят това мнение, като босът на компанията Лука ДЕ Мео заяви, че по този начин се засилват връзките между компаниите в алианса Renault - Nissan - Mitsubishi и това ще доведе до позитивни резултати.
Не същото, но сходно решение предприеха и от PSA, след като закупиха Opel. Новите модели на германската марка са базирани на френски платформи и са с френска задвижваща техника, но се отличават по дизайна и някои решения. Към момента тази опция се приема добре от клиентите и е печеливша за производителя.