След 9 години работа компанията Mitsubishi най-после представи новото поколение на популярния си кросоувър Outlander. Четвъртата генерация на модела трябваше да излезе още през 2018 година, като получи дизайна на концептуалния Mitsubishi GT-PHEV, представен две години по-рано. Серийният вариант беше напълно готов, но ръководството на алианса Renault-Nissan спря проекта, след като закупи контролния пакет акции на Mitsubishi Motors. Наложи се Outlander да премине на модулната платформа CMF-C/D, а настройките на основните компоненти отнеха още 3 години.
Сега новият кросоувър вече е напълно готов, като беше представена американската му модификация. Моделът е по-голям от предшественика си, въпреки че точните размери все още не са разкрити. Дизайнът е в новия стил на марката Dynamic Shield, като дневните светлини са разположени в бронята, а над тях се намират фаровете и мигачите. Най-големите джанти са 20-цолови, но и те се губят на фона на масивната каросерия.
Технически новият Mitsubishi Outlander почти повтаря кросоувъра Nissan Rogue/X-Trail, чието последно поколение засега е представено само в Америка. Двата автомобила имат еднакви платформа с многоточково задно окачване и силова структура на каросерията, направена от високоякостна стомана.
Двигателят на Mitsubishi с обем 2,4 литра е отстъпил място на 2,5-литровия атмосферен мотор на Nissan с мощност 181 к.с. Нова е и вариаторната скоростна кутия Jatco с 8 фиксирани предавки. Системата за задвижване на четирите колела с муфа на задната ос носи гръмкото име S-AWC (Super All-Wheel Control), като първоначално е разработена за суперседана Lancer Evolution, но технически е същата като на Nissan.
Инженерите на японската марка са поработили с настройките и са добавили електронна система Brake AYC (Active Yaw Control), която с помощта на спирачките позволява управление на векторизацията на тягата. В случая електрониката избирателно използва спирачките на всяко от четирите колела, дори при версията само с предно предаване. Режимите на движение са 5 - Eco, Normal, Tarmac (спортен), Gravel, Snow (зимен) и Mud (всъдеходен), като последният е достъпен само за версиите с 4х4.
Интериорът на Outlander е напълно нов, като от компанията обещават високо качество на материалите. Трансмисията се управлява с джойстик, а дефлекторите на вентилацията са маскирани. Мултимедийната система има 9-инчов таблет, но блокът на климатика отново е с бутони.
Базовият приборен панел е с два аналогови инструмента и 7-инчов екран в средата. При скъпите версии се предлагат аналогови прибори с 12,3-инчов дисплей. Outlander е първият модел на марката с проекционен екран, който има диагонал от 10,8 инча. В оборудването влизат още седалки от специална кожа, тризонов климатик, щори на задните врати и аудиосистема Bose.
В Америка новият Outlander стандартно е оборудван с реда седалки (7 честа), но на другите пазари това ще бъде опции. В салона има до 11 въздушни възглавници, като още в базовия вариант са включени странични възглавници на втория ред и централен еърбъг между предните седалки, които предотвратява удар между водача и пътника до него.
Кросоувърът получава и система MI-Pilot Assist, която представлява адаптивен круиз-контрол с функция за поддържане на лентата на движение. Тя фактически повтаря комплекса ProPilot на Nissan. Новият Outlander обаче ще има и собствени технологии, като хибридната версия PHEV се разработва самостоятелно от Mitsubishi и едва по-късно ще бъде дадена на Nissan X-Trail и на други модели на алианса.
Още снимки на новото поколение на Outlander - вижте в галерията:
Производството на новото Mitsubishi Outlander в бензиновия вариант вече стартира в Япония, но приоритетният пазар ще бъдат Северна Америка (САЩ, Канада и Пуерто Рико), където вече е доставена първата партида от модела. Цените му започват от 25 800 долара.
Снимки: Mitsubishi