Ако приемем, че средно един автомобил в Европа изминава около 15 000 км на година, то за това време през двигателя му преминаван десетки хиляди кубически метра въздух. За да изгори един килограм бензин, което е 1,37 литра, са нужни 14,7 кг въдух. А неговото качество е такова, че за година в двигателя се събира до килограм прахови частици. Те бързо износват части от мотора, като това води до сериозна повреда.
Прахта не само разрушава повърхността на детайлите на двигателя. Тя също така оказва влияние върху работата на датчика за разход на въздуха и съответно нарушава пропорциите от въздушно-горивната смес. Освен това, натрупването на тези частици във филтъра, пречи на мотора да "диша". Резултатът е увеличен разход на гориво и намаляване на мощността. По-страшното обаче е, че от това страда и ресурсът на двигателя.
И така - какво трябва да прави качественият въздушен филтър? (ГАЛЕРИЯ):
Коефициентът на пропускане на прах през въздушния филтър е не повече от 1%. Останалите 99% би трябвало да засядат в неговата външна част. Сега е възможно да се намерят филтри, при които коефициентът на пропускане да бъде 0,5%. Това означава, че ако в първия случай за година са пропуснати 10 грама прахови частици, то във втория те са само 5 грама.