Има много начини да се измери популярността на даден автомобил или производител. Сред тях са, например, броят на търсенията в Google, за които може да се направи справка в Google Trends. С това се е заиграл специализираният сайт Compare the Market, който е изследвал популярността на автомобилните марки за последните 10 години.
Според изследването на сайта, 5 автомобилни марки са отбелязали драстичен спад в популярността от 2010 година насам. И докато за компании като Fiat, Citroen, Vauxhall и Mitsubishi това не е особено изненадващо, шокиращо е присъствието в негативния списък на Ferrari - марка, която е традиционно сред най-иконичните.
За последното десетилетие, производителят на спортни коли е отбелязал спад в търсенето през Google с цели 35,3%. Това е доста изненадващо, тъй като през този период от Ferrari са били далеч от това да са кротки и да не представят атрактивни новости. И мнозина специалисти започнаха да си вадят изводи на какво би могло да се дължи този спад.
Дали от Маранело губят досега с феновете си по света заради натиска по електрификация на автомобилите? И дали спадът на популярността може сериозно да навреди на продажбите? Макар да няма преки доказателства към момента, възможно е тези неща да са точно такива и компанията да се изправи пред сериозни проблеми.
Засега, напук на тенденцията за намаляла популярност, през всичките тези години от Ferrari чупят рекорд след рекорд по продажби. Макар в първите 9 месеца на изминалата 2020 година, марката да отбеляза значителн спад в реализациите, в последните 3 месеца компанията навакса. И дори реализира по-големи печалби от всяка една лансирана кола.
Все пак, от Ferrari може и да са предвидили подобно развитие на нещата, което да е сред причините, подтикнали ги да атакуват сегмента на кросоувърите. Както и глада за SUV-модели във всеки един сегмент, разбира се. Както вече знаете, компанията работи по първия си модел с повишена проходимост, наречен Purosangue.
Италианците сериозно залагат на бъдещия си SUV, тъй като имат доста конкретен опит от страна на конкурентни компании пред себе си: все пак Urus бързо се превърна в най-продавания модел на Lamborghini, а преди две десетилетия Cayenne буквално спаси Porsche. И има всички изгледи Purosangue да се превърне в новата емблема на Ferrari, отваряйки нова страница в историята на марката. И със сигурност ще се превърне в най-продаваната кола на "кончетата".