През 2022 година тимът на Scuderia Ferrari във Формула 1 ще получи нов двигател, който италианците определят като „революционен“ заради нестандартното разположение на основните му детайли, съобщава изданието Motorsport.
Според информацията, през следващия сезон отборът ще разчита на принципно нов V6 мотор. Основната промяна в силовия агрегат е необичайната конструкция на турбо системата. Главният инженер Ролф Цимерман, който се занимава с разработката на двигателя, планира за раздели компресора и турбината, които в момента са едно цяло.
В такъв случай компресорът ще бъде поставен в предната част на мотора, а турбината – в задната. Двата детайла ще бъдат съединени с общ вал – подобно решение вече използва Honda в своите силови агрегати.
Във Ferrari обаче ще направя промяна, като интегрират компресора в изпускателната система на V6 мотора, като едновременно с това ще бъде променено и разположението на интеркулера. Италианските инженери смятат, че така ще направят двигателя по-компактен, особено на височина. А това ще повиши динамиката на болида и ще намали теглото му.
Източници от Маранело обаче твърдят, че преминаването към принципно нов мотор е неоправдан риск, тъй като доработката му, за да отговаря на изискванията за надеждност, изисква повече време, а през 2022 година разработката на двигатели да Формула 1 ще бъде замразено.
Снимка: Ferrari