IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ремонтът на батерията на Jaguar I-Pace хвърли в ужас собственика му

В най-добрия случай норвежецът ще трябва да плати половината от цената на електромобила

Ремонтът е поддръжката на електромобили е все още неизследвана територия, тъй като повечето такива коли са все още нови и са на пътя от 3-4 години. Все пак вече започват да са събират сведения, като някои от тях със сигурност ще накарат мнозина да се замислят, дали покупката на електрическо превозно средство си заслужава.


Jaguar I-Pace


Такъв е този случай от Норвегия, където Jaguar I-Pace, купена като чисто нов преди 18 месеца, е закаран в сервиз заради повреден корпус на батерията (долната част). Причината за повредата не е известна (смята се, че е станала по време на смяна на гуми), но това няма особено значение, защото ремонтът е адски скъп.

Според местното изданиe Motor.no, два сервизни центъра на Jaguar са готови да подменят корпуса на батерията срещу 28 800 британски лири (първия) или срещу 30 000 лири (втория). Това е близо половината от цената на електрическия кросоувър като нов - във Великобритания той стартира от 65 200 лири.

Още по-притеснително обаче е, че може някой от модулите на акумулатора също да е повреден (те са общо 36 на брой), което допълнително ще оскъпи ремонта. Ако някой се пита, защо е толкова скъпо, трябва да прочете указанията на производителя. Той изисква използване на уплътнител, специална термо-паста и изолатор на кутията на батерия.


Jaguar I-Pace ремонт


Само уплътнителят е оценен на 10 900 лири, отделно се плащат модулите, както и другите части вътре, като те са повредени. Съответно и цената на ремонта скача до небето. И излиза, че в Tesla са прави, като искат да вградят своите батерии в структурата на автомобила, тъй като ремонтът им няма да икономически целесъобразен.

Снимки: Motor.no

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Иван ( преди 3 години )
    Лелеее, дано да до живея.... Вчера питам един набор що му е изключен тлф? Па той ми вика... Чакам снахата да ми настрои телефона... Та дано да дочака и да му настрои колата!!!
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Иликтричар ( преди 3 години )
    Ми кой знай ко са бърникали самозвани майстори и после..... Лелееее горещ вятър... То и при ДВГ се случва... Я спукан блок, я глава, я картера! Детски болести на новите технологии!!!
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да си я запуши дупката с подръчни средства и да си ***. Нали върви колата, кво пък толкоз. Много капризни тия западняци.
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Според разценките за РЕМОНТ излиза че ако купиш един Ягуар , прродаваш батерията и вече си с 10-20 хил ? горница
  • #7
    12 rate up comment 10 rate down comment
    до предния , ( преди 3 години )
    Колега , от написаното излиза ,че обикновена ГО в Испания ми покрива повече от бг-каско, защото като видях че предното стъкло е пуснало "мустаци" в единия ъгъл , отидох в един сервиз , човекът направи 2 снимки ,прати ги на застрахователното и след 3 дена ми се обади да ида да го сменят БЕЗПЛАТНО.
  • #6
    26 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #1 каското не плаща при повреди нанесени поради невнимание и несъвестност" Това колко време ти отне да го измислиш? Каското не плаща само ако си карал пиян или дрогиран и е доказано. Никъде в каското не пише,че не плаща при невнимание или НЕСЪВЕСТНОСТ. Как го измисли? Каксото плаща и като се удариш в стълб на паркинга сам. Затова е Каско,а не Гражданска отговорност.
  • #5
    27 rate up comment 12 rate down comment
    mopasan ( преди 3 години )
    Мнооо са убави електричките:) При електричките няма да има вторичен пазар, караш и хвърляш , защото смяната на батерия е по-скъпа от самия автомобил след 3-4 години. Трябва да мине мнооооого време за да се постигне баланс в цената на батерията. Гейската европейска политика, се стреми да унищожи автомобилния сектор и иска всички да се возим на влак:)
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    До #4Може да си сигурен че двигателя на този автомобил не струва 30 хиляди паунда
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Абе някои хора, ви предупреждаваха, че ще стане така... сия други хора ще разберат, че са умствено ощетени по един изключително скъп начин...
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това означава ли, че при електромобилите няма да има вторичен пазар, ако батерията им се изтощи след 7-8години?