IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ремонтът на батерията на Jaguar I-Pace хвърли в ужас собственика му

В най-добрия случай норвежецът ще трябва да плати половината от цената на електромобила

Ремонтът е поддръжката на електромобили е все още неизследвана територия, тъй като повечето такива коли са все още нови и са на пътя от 3-4 години. Все пак вече започват да са събират сведения, като някои от тях със сигурност ще накарат мнозина да се замислят, дали покупката на електрическо превозно средство си заслужава.


Jaguar I-Pace


Такъв е този случай от Норвегия, където Jaguar I-Pace, купена като чисто нов преди 18 месеца, е закаран в сервиз заради повреден корпус на батерията (долната част). Причината за повредата не е известна (смята се, че е станала по време на смяна на гуми), но това няма особено значение, защото ремонтът е адски скъп.

Според местното изданиe Motor.no, два сервизни центъра на Jaguar са готови да подменят корпуса на батерията срещу 28 800 британски лири (първия) или срещу 30 000 лири (втория). Това е близо половината от цената на електрическия кросоувър като нов - във Великобритания той стартира от 65 200 лири.

Още по-притеснително обаче е, че може някой от модулите на акумулатора също да е повреден (те са общо 36 на брой), което допълнително ще оскъпи ремонта. Ако някой се пита, защо е толкова скъпо, трябва да прочете указанията на производителя. Той изисква използване на уплътнител, специална термо-паста и изолатор на кутията на батерия.


Jaguar I-Pace ремонт


Само уплътнителят е оценен на 10 900 лири, отделно се плащат модулите, както и другите части вътре, като те са повредени. Съответно и цената на ремонта скача до небето. И излиза, че в Tesla са прави, като искат да вградят своите батерии в структурата на автомобила, тъй като ремонтът им няма да икономически целесъобразен.

Снимки: Motor.no

0 от 500