Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
През лятото на 1970 година, председателят на Съвета на министрите в СССР Алексей Косигин дава идеята за създаване на всъдеход, който да комбинира проходимостта на УАЗ с комфорта на лек автомобил. Задачата веднага е предадена на трите големи производителя ВАЗ, АЗЛК и ИжАвто, които скоро лансират прототипите ВАЗ-«Э-2121», Москвич-2150 и Иж-14.
Най-много се харесал проекта на завода от Толиати, като тяхната машина се оказала най-балансирана и конкурентоспособна, на фона на чуждестранните аналози. Както виждате от снимката, първоначалният проект изглеждал доста по-различно, но семплата „военна” каросерия била по-скоро за тестване на механиката. С годините, „Нива” добила и дизайна си, който общо взето е непроменен и до днес.