Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
За разлика от CVT (безстепенна трансмисия), която използва ремъци за връзка между двата конуса, EVT (електрическа променлива трансмисия) работи с помощта на два ротора. Вътрешният ротор се задвижва от двигателя или електродвигателя, докато външният ротор е свързан към задвижващите валове на колелата. Това означава, че в тази скоростна кутия има само две движещи се части и единствените елементи за поддръжка са пръстените.
В момента EVT все още се разработва, но постепенно тези кутии набират популярност, тъй като са компактни, лесно се свързват с енергийни системи и предлагат по-добра ефективност от CVT-трансмисиите. Те могат да се използват и за регенеративно спиране, без да е нужно допълнително оборудване, което съответно пести тегло и сложни елементи.