Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
Скоростните кутии с директно превключване (DSG - direct shift gearbox) разполага с два съединителя и затова е известна още като трансмисия с двоен съединителя (DCT - dual clutch transmission). Целта на двата съединителя е кутия да може да избере следващата предавка предварително и да осъществи по-бързата смяна, когато се стигне до нея. Това се постига с помощта на сензори, контролиращи дроселната клапа и скоростта на двигателя.
Трансмисията DSG всъщност работи като две независими скоростни кутии, всяка със собствен съединител, поместени в един корпус. Няма преобразовател на въртящия момент, както при традиционната автоматична скоростна кутия, което означава, че има по-малко загуби в трансмисията и следователно по-добра икономия на гориво. Въпреки това, скоростните кутии DSG може да не бъдат ефективни, ако не бъдат контролирани от водача.