IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как бързо се разбира, че двигателят е претърпял сериозен ремонт

Тези действия не отнемат много време и спестяват бъдещи ядове

Продавачите на автомобили втора употреба често скриват от купувача, че предлаганото от тях превозно средство е претърпяло основен ремонт на силовия агрегат. Всъщност, това е напълно нормално, защото подобна работа не винаги се извършва професионално. Казано по друг начин - майсторът си оставя ръцете, което означава проблеми с двигателя. А те ще бъдат за сметка на купувача.


двигател ремонт


Как може да се разбере, че автомобилът, който оглеждате, е бил подложен на сериозна "сърдечна операция"? Експертите от Carswiew посочват няколко неща, които човек трябва да направи, за да се опази от бъдещите неприятности. Тези елементарни действия не отнемат време, но пък със сигурност може да спестят доста средства на купувача.

Първо, трябва да се вдигне капака и да се огледа много внимателно двигателния отсек. Ако самият мотор е много чист, то това трябва да накара купувача да бъде още по-внимателен, тъй като за години експлоатация пространството под капака се покрива с дебел слой мръсотия.


двигател ремонт


Тук трябва да се добави, че повечето производители не препоръчват да се мие двигателя, тъй като водата може да попадне в електрониката или в електрическите системи на автомобила. Ако обаче двигателят е свалян за ремонт, той самият, както и мястото, на което се поставя, са почистени. Така при по-късното поставяне на мотора той няма да се замърси.

Доказателство за това, че двигателят е свалян, може да бъде и премахната мръсотия от опорите, на които се поставя той. Затова, ако пространството под капака на употребяван автомобил свети, то вероятно продавачът се опитва да прикрие доста дефекти. Например, капещо през уплътненията масло.


двигател ремонт


Трябва се обърне внимание и на това, как е поставен уплътнителят на главата на блока на цилиндрите. Заводското изпълнение се вижда веднага. Шевът изглежда добре, тъй като херметичното затваряне е направено автоматично на конвейера в завода. При основен ремонт това се извършва от майстора, което значи, че шевовете няма да бъдат идеални. Ако и цветът на уплътнителя се различава, то е ясно, че моторът е ремонтиран.

Експертите препоръчват също така внимателно да се огледат и болтовете за закрепване на блока на цилиндрите. Ако те са чисто нови или се вижда, че са били въртени, то това е ясно доказателство, че двигателят е пипан по някаква причина.


двигател ремонт


Освен това, може да се извадят свещите и с помощта на специална камера да се огледа състоянието на стените на цилиндрите. Ако, да кажем, при 10-годишен автомобил те са в идеално състояние и нямат нито една драскотина, то със сигурност някой е бърникал по мотора, а това не е хубаво.

И последният съвет, който е добре да бъде спазен. Ако се окаже, че пробегът на двигателя е манипулиран, то е най-добре покупката да бъде отказана. Един компромис в случая, независимо по какви причини (ниска цена, богато оборудване и т.н.) може да донесе само неприятности на купувача.

0 от 500
  • #4
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Не разбрахте ли? ( преди 3 години )
    При втората употреба цялата кола е консуматив. Щом пали и върви значи е ОК. А като почне да прави проблеми вече е по евтино да я продадеш на морга и да си купиш друга. Сериозните ремонти на колите вече излизат много скъпо. Не си струва освен ако колата не те кефи супер много и не искаш да се разделяш с нея.
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако се купува от Бг това е сигурно, няма какво да се проверява. То и от дилъра да се вземе пак няма гаранция.
  • #2
    57 rate up comment 0 rate down comment
    Minuva42 ( преди 3 години )
    Утре автора да отиде на Горубляне с един ендоскоп и да им каже, че иска да огледа цилиндрите отвътре :)
  • #1
    40 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само да попитам автора, котато е (пре)писал това, дали го е разбрал изобщо? Изобщо наясно ли е, че "на запад" едно отваряне на двигател струва колкото да си поръчаш нов и никой не се занимава, освен специализирани тунинг ателиета, но там е с друга цел. Искам и да видя, как ще свалиш свещи на дизел, които дори в сервиз избгават да пипат, че сa чупливи, а счупи ли се, мотора се отваря..