IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как бързо се разбира, че двигателят е претърпял сериозен ремонт

Тези действия не отнемат много време и спестяват бъдещи ядове

Продавачите на автомобили втора употреба често скриват от купувача, че предлаганото от тях превозно средство е претърпяло основен ремонт на силовия агрегат. Всъщност, това е напълно нормално, защото подобна работа не винаги се извършва професионално. Казано по друг начин - майсторът си оставя ръцете, което означава проблеми с двигателя. А те ще бъдат за сметка на купувача.


двигател ремонт


Как може да се разбере, че автомобилът, който оглеждате, е бил подложен на сериозна "сърдечна операция"? Експертите от Carswiew посочват няколко неща, които човек трябва да направи, за да се опази от бъдещите неприятности. Тези елементарни действия не отнемат време, но пък със сигурност може да спестят доста средства на купувача.

Първо, трябва да се вдигне капака и да се огледа много внимателно двигателния отсек. Ако самият мотор е много чист, то това трябва да накара купувача да бъде още по-внимателен, тъй като за години експлоатация пространството под капака се покрива с дебел слой мръсотия.


двигател ремонт


Тук трябва да се добави, че повечето производители не препоръчват да се мие двигателя, тъй като водата може да попадне в електрониката или в електрическите системи на автомобила. Ако обаче двигателят е свалян за ремонт, той самият, както и мястото, на което се поставя, са почистени. Така при по-късното поставяне на мотора той няма да се замърси.

Доказателство за това, че двигателят е свалян, може да бъде и премахната мръсотия от опорите, на които се поставя той. Затова, ако пространството под капака на употребяван автомобил свети, то вероятно продавачът се опитва да прикрие доста дефекти. Например, капещо през уплътненията масло.


двигател ремонт


Трябва се обърне внимание и на това, как е поставен уплътнителят на главата на блока на цилиндрите. Заводското изпълнение се вижда веднага. Шевът изглежда добре, тъй като херметичното затваряне е направено автоматично на конвейера в завода. При основен ремонт това се извършва от майстора, което значи, че шевовете няма да бъдат идеални. Ако и цветът на уплътнителя се различава, то е ясно, че моторът е ремонтиран.

Експертите препоръчват също така внимателно да се огледат и болтовете за закрепване на блока на цилиндрите. Ако те са чисто нови или се вижда, че са били въртени, то това е ясно доказателство, че двигателят е пипан по някаква причина.


двигател ремонт


Освен това, може да се извадят свещите и с помощта на специална камера да се огледа състоянието на стените на цилиндрите. Ако, да кажем, при 10-годишен автомобил те са в идеално състояние и нямат нито една драскотина, то със сигурност някой е бърникал по мотора, а това не е хубаво.

И последният съвет, който е добре да бъде спазен. Ако се окаже, че пробегът на двигателя е манипулиран, то е най-добре покупката да бъде отказана. Един компромис в случая, независимо по какви причини (ниска цена, богато оборудване и т.н.) може да донесе само неприятности на купувача.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Azzz ( преди 1 седмица )
    По-добре ли е цилиндрите да са надрани? Основен ремонт на двигателя, стига да е компетенто направен, удължава експлоатационния срок на машината
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    astra_26 ( преди 1 седмица )
    Нито едно от тези твърдения не е вярно и е написано от човек, който не е запознат изобщо с материята. Отдавна смятам да забраня известията от automedia, но е време да го направя. Няма смисъл да получавам тази псевдоинфомация за всевъзможни глупости.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
  • #24
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Манчо ( преди 1 седмица )
    По голяма тъпотия не бях чел
  • #23
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Жоро ( преди 1 седмица )
    Само глупости пишете. Имам предвид статията.
  • #22
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро ( преди 1 седмица )
    Под капака на двигателя ми винаги свети това не значи че я ремонтирам постоянно ...... просто си обичам колата и не съм мундар!
  • #21
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Този,който е писал статията не разбира нищо от автомобили . Нормално за БГ. Всеки втори се занимава с неща които не са му работа ............
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Че са правени ремонти по колата е нормално. Няма какво да се изненадвате. Колите без ремонти се продават в магазините. В България яко се лъже и с километрите, но кой ще купи кола на 350 000км? Ще му я пишат 180 000 и той я лапва веднага. Да мине още 80 хил. и вече я сменя защото му е омръзнала. Гледайте колата, която сте харесали да не е напудрена. Гледах една боята направо блести, вътре по салона не изтъркано, направо изядено от пипане. А за измития двигател сваляйте смело цена винаги има защо.
  • #19
    11 rate up comment 5 rate down comment
    vjpower ( преди 1 седмица )
    Като начало този който е написал статията явно не е виждал какво има под капака на мотора. Болтове на главите на всички съвременни автомобили са вътре в цилиндровата глава и няма как да се видят. Гарнитура на главата има начин да се разпознае само ако е монтирана ремонтна, сиреч по дебела и е маркирана като такава.
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 5: Някой се е загубил в превода, колега :) Шев, или тигел, се превежда като място на сглобка.