IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai показа с какво ще се бори срещу VW ID.4

Ioniq 5 ще се предлага със задвижване на четирите колела, както и в два варианта на пробег

Корейският производител Hyundai представи своя електрически компактен кросоувър Ioniq 5, който е много важен за марката, тъй като ще трябва да се конкурира с Volkswagen ID.4. Това е първия модел на компанията, базиран на платформата E-GMP, която ще играе основна роля в плановете на Hyundai за преминаване към електромобили.


Hyundai Ioniq 5


Дължината на Ioniq 5 е 4640 мм - приблизително колкото на VW ID.4 и Nissan Araya, като клиентите ще могат да избират между две батерии - с 58 или 73 кВт/ч, а също така и между задно предаване или задвижване на четирите колела.

На пазара ще излязат общо 4 версии на кросоувъра, като всички те имат електромотор на задната ос с въртящ момент 350 Нм. Вариантите със задвижване на четирите колела получават и двигател на предната ос 255 Нм. Мощността варира от 168 к.с. за базовия вариант със задно предаване до 301 к.с. за версията с 4х4 и по-голяма батерия.


Hyundai Ioniq 5


Тя ще има и най-голям пробег - около 480 км, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. При версията със по-слаба батерия и задно предаване времето за ускорение от място до 100 км/ч е 8,5 секунди.

От Hyundai се хвалят и със системата си за зареждане, която е подобна на тази на Porsche Taycan. Тя работи при напрежение от 800 волта, като при използване на терминал с мощност 350 кВт зареждането на батерията от 10 до 80% отнема само 18 минути.


Hyundai Ioniq 5


Сред особеностите на интериора е надлъжно разположената централна конзола, която е подвижна. Тя се мести вляво или вдясно, за да стигне до пътника до шофьора. Задните седалки могат да се преместват по дължина с около 14 см. В салона има още 12-инчов сензорен екран на приборния панел и 12-инчов дисплей на мултимедията.

За Ioniq 5 се предлага и head-up дисплей с допълнена реалност (AR), който за първи път се появява в модел на Hyundai. Освен него, сред опциите да включени слънчев покрив и система за "двупосочно" зареждане. Това означава, че автомобилът може да доставя енергия на други електроуреди.

Още снимки на новия електрически кросоувър на Hyundai - вижте в галерията:


Продажбите на Ioniq 5 стартират през пролетта, като предстои Hyundai да обяви и цените на новия си електрически модел.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    FenIX ( преди 1 седмица )
    Всъщност въпросът каква конглокенция може да е ФВ ID 4 на този Хюндай. ID 4 има само задно задвижване с мотор около 200 коня. Хюндая има вариант с два мотора за предния и задния мост и сумарно става 300 коня. Сега чета в сайта на ФВ че за 30 мин може да се зареди батерията за пробег 320 км. На Хюндая дават че за 5 мин може да се зареди за пробег 100 км или за 15 мин ще се зареди за 300 км което е 2 пъти по-бързо. Може би заради зарядното което работи на 800V.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 седмица )
    То на Ко ти прилича няма значение максималния обем на багажника е повече от на ИД4 височината също е по-близо до ИД4 така че дори да е хечбек пак е конКурент на ИД4
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това само на мене ли ми прилича на хечбек? Не изглежда като кросоувър изобщо. По скоро на ID3 ще му конкорира
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 седмица )
    Бравос!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като задвижване, нищо революционно, но солиден модел. Ако могат да свалят цената на модификацията с 4х4 до под 90 хил. лв. ще си струва.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Предницата е силно повлияна от новия дизайнерски език Visor на Opel. Иначе почти безупречен дизайн. Само сгънките отстрани под определени ъгли изглеждат много зле.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    №4 - и на мен ми изглейда кръстоска на ФВ и Ауди, но не виждам нищо чудно. При корейците главния дизайнер го взеха точно от една от двете марки. Имам спомен, че и от другите МБ, БМВ - главните им дизайнери отидоха на изток.
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Дам типично за жълтурите, силно повлияно от дизайна на ауди, като силуета и особено отзад е умалена прекопирана Q8. Изглежда добре обаче, което не може да се отрече. Няма лошо да се взаимстват добрите примери, ако изпълнението е добро и цената прилична ще има успех.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    peposhi ( преди 1 седмица )
    Това е е финалната версия на автомобилът, който ще се продава. Изключителен е най-малкото, което може да се каже за него. Няма да е евтин, това е сигурно, но вдига летвата много високо и другите производители ще трябва доста да се потрудят, за да предложат подобен или по-добър електромобил...
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    sas ( преди 1 седмица )
    Ако това е съвсем официалния модел, а не пропотип, тогава наистина браво! Казвам го като човек, който е карал предимно немски коли! Сега и цената да нацелят и ще избият рибата.