Конкуренцията при SUV моделите не спира да се ожесточава. Hyundai е от сериозните играчи в този сегмент, с над 7 милиона продажби на Tucson до момента. Но компактният модел се радваше на повече интерес в Америка и Азия, отколкото в Европа. Целта на сериозно променения дизайн на новото поколение е да поправи това.
Разликата се вижда почти от космоса: предната решетка е станала гигантска и е получила така наречената "диамантена шлифовка“. Тя плавно прелива в LED-фаровете с много характерни дневни светлини, които се виждат само при движение; в покой те са просто красив елемент.
Но не само отпред новият Tucson е променен спрямо предшественика си. Самите пропорции са други, добавени са и изцяло нови цветове - цели три на брой. Джантите са от 17 до мегаломанските 19 цола.
Интериорът също е съвсем различен. Зад новия кръстат волан се крият цифрови прибори, а централната конзола е с 10-инчов централен дисплей и преобразен панел за управление на климатика. За съжаление, и тук удобството на управление пада жертва на модата - вместо бутони и въртящи се копчета вече има сензорни полета под обща повърхност.
Качеството на материалите и изработката изглежда солидно, в тон с похода на Hyundai нагоре по ценовата стълбица. Най-сетне вътрешността на Tucson отговаря на тези амбиции.
За пътниците отпред и отзад е осигурено удобно пространство, въпреки че дължината на колата се е увеличила само с 2 сантиметра, до общо 450. Порастването на ширина и височина е още по-скромно. Предната пътническа седалка има удобен бутон в облегалката, така че и шофьорът да може лесно да я мести напред-назад. Или поне така е във високите версии като тази, която тестваме.
Невидима, но важна иновация е централната въздушна възглавница между седалките. Нейната функция – дано не се налага да я проверите – е да предотврати сблъсък между шофьора и пътниците вътре в купето.
За жалост задната седалка не може да бъде местена на релса, но пък можете да променяте ъгъла на облегалката и да се поизлегнете, когато решите.
Багажникът побира 550 литра, скрит зад врата с електрическо задвижване. Ако смъкнете задните облегалки, обемът пораства до 1725 литра, което би трябвало да ви стигне дори за чифт велосипеди.
Tucson споделя платформата си с наскоро обновения Santa Fe. С него общи са и въведените хибридни модификации. Всички бензинови модели на Tucson се задвижват от 1,6-литров четирицилиндров турбомотор, който може да е от 150 до 235 коня. Ние опитахме варианта със 180 конски сили, съчетани със 7-степенен автоматик с два съединителя, 48-волтов хибрид и задвижване 4х4. Предполагаме, че това ще бъде най-продаваната версия на този автомобил.
180 к. с. максимална мощност 265 Нм максимален въртящ момент 9.0 секунди 0-100 км/ч 205 км/ч максимална скорост |
48-волтовата система означава, че автомобилът е подпомаган при потегляне и ускорение от усиления стартов генератор. Но няма да можете да се движите изцяло на електричество. Удобство на технологията е подпомагането за движение по инерция, при което автомобилът влиза в специален режим. Като динамични свойства този двигател няма да влезе в залата на славата, но осигурява достатъчна тяга и активна динамика за семеен автомобил. Средният разход от около 8 литра на 100 км не е сензационен, но е напълно приемлив за бензинов автомобил с висок център на тежестта.
За първи път Hyundai предлага тук системата Highway Driving Assist, която поддържа сама не само скорост, но и лента и разстояние до предния автомобил. В някои държави тази система ще позволи и шофиране с предсказване на релефа и динамиката на завоите. Така автомобилът автоматично ще намалява при предстоящ завой, като колата ще съобразява адекватно скоростта спрямо сложността на пътя.
Друга любопитна иновация, която вече видяхме в Kia Sorento, са дигиталните огледала за обратно виждане. За разлика от Audi e-tron, тук корейците не са се отказали от традиционните огледала. Но вградената в тях камера предава дигитален образ върху таблото при включен мигач, така че нищо да не ви изненада от сляпата точка.
Tucson има и една гениална функция за всички, които си гледат екрана на смартфона, докато седят в задръстване. В момента, в който автомобилът пред вас тръгне, звуков сигнал ви напомня, че е крайно време да излезете от Facebook и да потеглите. Колата идва с пълен набор от датчици, сензори и камери за паркиране, които подпомагат маневрирането и ви карат да забравите, че все пак управлявате относителен висок и обемен автомобил.
Разбира се, това важи за версиите с високо оборудване. Базовият Tucson започва мъничко под 50 000 лева, но тестваният от нас модел вдига летвата до цели 82 480 лева. В цената е включено практически всичко, което можете да поискате от съвременен автомобил – отопление и охлаждане на предните седалки, кожен салон, панорамен отварящ се стъклен покрив, всякакви системи за безопасност, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, електрически седалки и какво ли още не.
Като абсолютна стойност тази цена може да изглежда висока. Но също толкова високи - или дори още по-високи - станаха и цените на конкуренти като Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. В крайна сметка изборът пак опира до дизайна.
Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА: