IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai Tucson: тестваме изцяло променения корейски SUV

Не само предните светлини на тази кола са получили "диамантена шлифовка"

Конкуренцията при SUV моделите не спира да се ожесточава. Hyundai е от сериозните играчи в този сегмент, с над 7 милиона продажби на Tucson до момента. Но компактният модел се радваше на повече интерес в Америка и Азия, отколкото в Европа. Целта на сериозно променения дизайн на новото поколение е да поправи това.


 
  
   
Разликата се вижда почти от космоса: предната решетка е станала гигантска и е получила така наречената "диамантена шлифовка“. Тя плавно прелива в LED-фаровете с много характерни дневни светлини, които се виждат само при движение; в покой те са просто красив елемент.

Но не само отпред новият Tucson е променен спрямо предшественика си. Самите пропорции са други, добавени са и изцяло нови цветове - цели три на брой. Джантите са от 17 до мегаломанските 19 цола.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Интериорът също е съвсем различен. Зад новия кръстат волан се крият цифрови прибори, а централната конзола е с 10-инчов централен дисплей и преобразен панел за управление на климатика. За съжаление, и тук удобството на управление пада жертва на модата -  вместо бутони и въртящи се копчета вече има сензорни полета под обща повърхност.

Качеството на материалите и изработката изглежда солидно, в тон с похода на Hyundai нагоре по ценовата стълбица. Най-сетне вътрешността на Tucson отговаря на тези амбиции.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
За пътниците отпред и отзад е осигурено удобно пространство, въпреки че дължината на колата се е увеличила само с 2 сантиметра, до общо 450. Порастването на ширина и височина е още по-скромно. Предната пътническа седалка има удобен бутон в облегалката, така че и шофьорът да може лесно да я мести напред-назад. Или поне така е във високите версии като тази, която тестваме.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
  
 
Невидима, но важна иновация е централната въздушна възглавница между седалките. Нейната функция – дано не се налага да я проверите – е да предотврати сблъсък между шофьора и пътниците вътре в купето.

За жалост задната седалка не може да бъде местена на релса, но пък можете да променяте ъгъла на облегалката и да се поизлегнете, когато решите.
Багажникът побира 550 литра, скрит зад врата с електрическо задвижване. Ако смъкнете задните облегалки, обемът пораства до 1725 литра, което би трябвало да ви стигне дори за чифт велосипеди.
   
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
Tucson споделя платформата си с наскоро обновения Santa Fe. С него общи са и въведените хибридни модификации. Всички бензинови модели на Tucson се задвижват от 1,6-литров четирицилиндров турбомотор, който може да е от 150 до 235 коня. Ние опитахме варианта със 180 конски сили, съчетани със 7-степенен автоматик с два съединителя, 48-волтов хибрид и задвижване 4х4. Предполагаме, че това ще бъде най-продаваната версия на този автомобил.


 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V

180 к. с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

205 км/ч максимална скорост


48-волтовата система означава, че автомобилът е подпомаган при потегляне и ускорение от усиления стартов генератор. Но няма да можете да се движите изцяло на електричество. Удобство на технологията е подпомагането за движение по инерция, при което автомобилът влиза в специален режим. Като динамични свойства този двигател няма да влезе в залата на славата, но осигурява достатъчна тяга и активна динамика за семеен автомобил. Средният разход от около 8 литра на 100 км не е сензационен, но е напълно приемлив за бензинов автомобил с висок център на тежестта.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
За първи път Hyundai предлага тук системата Highway Driving Assist, която поддържа сама не само скорост, но и лента и разстояние до предния автомобил. В някои държави тази система ще позволи и шофиране с предсказване на релефа и динамиката на завоите. Така автомобилът автоматично ще намалява при предстоящ завой, като колата ще съобразява адекватно скоростта спрямо сложността на пътя.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Друга любопитна иновация, която вече видяхме в Kia Sorento, са дигиталните огледала за обратно виждане. За разлика от Audi e-tron, тук корейците не са се отказали от традиционните огледала. Но вградената в тях камера предава дигитален образ върху таблото при включен мигач, така че нищо да не ви изненада от сляпата точка.
   
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Tucson има и една гениална функция за всички, които си гледат екрана на смартфона, докато седят в задръстване. В момента, в който автомобилът пред вас тръгне, звуков сигнал ви напомня, че е крайно време да излезете от Facebook и да потеглите. Колата идва с пълен набор от датчици, сензори и камери за паркиране, които подпомагат маневрирането и ви карат да забравите, че все пак управлявате относителен висок и обемен автомобил.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Разбира се, това важи за версиите с високо оборудване. Базовият Tucson започва мъничко под 50 000 лева, но тестваният от нас модел вдига летвата до цели 82 480 лева. В цената е включено практически всичко, което можете да поискате от съвременен автомобил – отопление и охлаждане на предните седалки, кожен салон, панорамен отварящ се стъклен покрив, всякакви системи за безопасност, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, електрически седалки и какво ли още не.
 
   
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Като абсолютна стойност тази цена може да изглежда висока. Но също толкова високи - или дори още по-високи - станаха и цените на конкуренти като Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. В крайна сметка изборът пак опира до дизайна.


Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Грудев ( преди 2 години )
    Повечето коментари са от типа "гроздето е кисело". Грозно било, харчело било, дрън дрън. Джипката изглежда супер и цената й е много добра. Дизайнът е въпрос на вкус, на мен лично много ми харесва. Смятам немските премиуми за скучни откъм дизайн, въпреки, че от 15 години карам БМВ. Вече ми се струва доста по-добра сделка покупката на нов Tucson, отколкото 5 годишно БМВ.
  • #21
    5 rate up comment 6 rate down comment
    balkom ( преди 3 години )
    Отвратително грозна кола и отвън и отвътре.Вместо табло, някакво таблетче.Определено дизайна прилича на китайските автомобили.Няма да коментирам цената.При продажба загубата стига до 70 - 80 % за петгодишен автомобил.Динамиката при ускоряване е като на Москвич.Който хареса и си купи Хюндай със здраве да си го кара.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Малко като българският черен петък. Вдигат цените с 20% и правят отстъпки с 15% ;))))
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    ЕЕЕ супер. Това е по-красиво и от лада гранта.
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    до 19 ( преди 3 години )
    Една от най-известните особености на Хюндай е, че никой никога не е плащал цената от ценовата листа. Още с влизането в шоурума си на 15% отстъпка
  • #17
    13 rate up comment 10 rate down comment
    kron ( преди 3 години )
    Миналата година разглеждах стария модел и не ми хареса. Взех си БМВ Х1, 192 коня с всички екстри и стъклен покрив за 87 хил. след отстъпката. Несравнимо като динамика, пътно поведение, скоростна кутия, а и като пространство. Някак не виждам как ще дам 82 хил за този тусон.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 3 години )
    Предишното поколение излезе на пазара в средата на 2016 г., т.е. преди няма и 5 години. Едно време жизненият цикъл на даден модел бе поне 7-8 години. Сега вече на втората година правят сериозен фейслифт. Справка - новото Санта Фе.
  • #15
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 3 години )
    Дизайна е нещо субективно, на едни ще им хареса, на други не... Карал съм предния модел с най-големият им дизелов мотор и автомат, и най-високото ниво като изпълнение...Нищо особено..., даже си е доста посредствен като динамика, а управлението и стабилността на пътя определено са зле! При 120км/ч на магистралата вече се чувствах дискомфортно, а предните седалки стават само за жени и деца. За мен определено не си струва парите.
  • #14
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Той ли е изключително грозен, твоите естетически критерии ли са изключително семпли...
  • #13
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Петко ( преди 3 години )
    Срещам го няколко пъти из града, изключително грозен, трябва да се уволни човекът отговорен за дизайна. На корейците дизайнът не е бил силна страна никога, но това?