IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Един легендарен Ford, който се опъна на премиум-седаните

Първото поколение на Sierra RS Cosworth записа името си в историята

Ford Sierra RS Cosworth определено е сред автомобилите които са записали името си със златни букви в историята на автомобилната индустрия. Моделът е представен на автомобилния салон в Женева през 1985 година, като скоро след това излиза на пазара и се предлага до началото на 1988 г.


Ford Sierra RS Cosworth


Макар по-късно да се предлагат по-мощни поколения, първото издание на тази спортна кола определено е сред еталоните в сегмента, като специалистите я сравняват с класики като BMW M3 E30 и Mercedes-Benz 190E 2.3-16. Но всъщност, машината на "Синия овал" превъзхожда и двамата конкуренти по мощност.

Разбира се, партньорството между Ford и Cosworth за разработването на състезателна машина от Група А за Световния рали шампионат не би могло да бъде по-добро някога. С уникалната си компановка, някак си непрецизната предница при неравности (според експертите от онова време), това е автомобил, който лесно може да те накара да се влюбиш в него с мощността, динамиката и все пак липсата на голяма претенциозност.

Нека ви разходим из най-важните и интересни факти около знаменития Ford Sierra RS Cosworth:

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 2 седмици )
    Кво да вървят стари бангий.Сиерата е пълен провал на Форд никога не се представила добре
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    от личен опит просто конструирана и много здрава кола меко вози но е стабилна на пътя взета е десет годишна и е ползвана тринадесет за това време само смяна на масло свещи съединител накладки и на три години два тампона на предни носачи.единствен недостатък е корозията заради която я бракувах но тя е присъща на повечето коли от тези години.ако някой намери здрава кола му я препоръчвам.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    expert ( преди 2 седмици )
    Всъщност Сиера не успя да се опъне на никой. Беше провал от самото начало. И не само заради полачорското качество. От нея е израза "ръждясва по-бързо отколкото върви". Концепцията и беше грешна, с куп инженерни гафове.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Martin187 ( преди 2 седмици )
    ескорта базата му е сиера 4х4
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Божурище ( преди 2 седмици )
    Точно по времето, когато на драг шампионата у нас мачкаше Тошко с черната Sierra Cosworth имаше Speed fest и дойде демо двуместен болид от F1, който трябваше да се дръпне с нея. Екипът обаче се отказа, понеже дочуха какви туби нитро има и се замислиха дали няма да ги изкърти на права линия с това 4X4 и толкова азот. А тоя мотор държеше на бой и не се чупеше като другите. Изродска класика!
  • #3
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точно Сиерата със задното е класиката.
  • #2
    5 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не мисля че тази Сиера е била легенда с този отвратителен дизайн. А и не мисля че е в класа на Мерцедес 190. Форд действитело има легенда в класа и това е Форд Ескорт rs Косуърд и със сигурност върви доста повече от тази Сиера, освен това е 4х4. Легендарен автовобил за времето си.
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Моята кола и тя е с "добра концепция в завоите"- каквото и да означава.