През 2026 година цялата гама на Ford за Европа ще се състои от електрифицирани модели, а от 2030 година компанията ще предлага единствено изцяло електрически превозни средства. Това съобщи Стюърт Роули, президент на Ford Europe в разговор с медиите.
За да бъде постигната тази цел, Ford ще инвестира 1 млрд. долара във фабриката си в Кьолн (Германия), където сега се произвежда Fiesta. Роули уточни, че този модел ще бъде основен за марката още дълги години и ще играе важна роля при преминаването към електромобили.
Шефът на европейското подразделение на Ford допълва, че производителят се е върнал на печалба през последното тримесечие на 2020 година. Това е постигнато благодарение на лидерските позиции на компанията на пазара на товарни и лекотоварни автомобили. Всички модели от тази гама също ще получат електрическо задвижване.
Първият електрически модел на Ford, произведен в Кьолн, трябва да излезе през 2023 година. Тогава на пазара в Европа ще се появи и предлагания в Щатите Mustang March-E. Благодарение на стратегическия алианс с Volkswagen компанията планира да разшири гамата си от модели на ток, предлагани в Европа.
Превръщането на всички леки автомобили, продавани в Европа, в електромобили до края на десетилетието, на практика означава, че следващото поколение Fiesta и Focus, които ще излязат в близките няколко години, ще бъдат последните, които предлагат двигател с вътрешно горене. Очаква се по-късно тази година Mondeo да се превърне в комби с хибриден силов агрегат, а след това да получи и изцяло електрически вариант.
Ford все още произвежда EcoSport и Puma в румънския си завод, но само вторият модел е електрифициран, като се предлага с мек хибриден двигател. От двата малки кросоувъра изглежда, че само Puma има шансове да оцелее и след 2030 година.
Снимки: Ford