IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford S-Max и Galaxy също станаха хибриди

Двата модела ще бъдат достъпни само със смесена задвижваща система

Ford прекрати производството на C-Max и Grand C-Max, но другите двана вана на марката - S-Max и Galaxy засега остават част от моделната гама в Европа. И двата модела, обаче, вече ще се предлагат само с хибридно задвижване, комбиниращо 2,5-литров бензинов двигател, електромотор и литиево-йонна батерия.


Ford Galaxy и S-Max


S-Max Hybrid и Galaxy Hybrid съвсем скоро ще са на пазара, като първият модел ще е със стартова цена от 41 940 евро, а вторият - от 43 490. Новата хибридна система е същата като на кросоувъра Kuga Hybrid, като използва 4-тактов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електромотор с мощност 27 kW.

Литево-йонната батерия е с водно охлаждане и капацитет 1,1 kWh, като е монтирана под купето. И двата минивана може да бъдат шофирани само на ток или с комбинираната тяга на ДВГ и електромотора. Но информация за електрическия пробег, както и за разхода на гориво все още не е посочена.


Ford Galaxy и S-Max


Знае се, че и при двата модела, комбинираната мощност на системата е 200 конски сили, а тягата се предава към предните колела чрез новоразработена CVT-вариаторна трансмисия, дело на Ford. При S-Max ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,8 секунди, докато при Galaxy е точно 10.

Според Ford, хибридното задвижване е с архитектура, която предлага смес от серийна и паралелна хибридна система, подобна на тази, използвана при Toyota Prius. Според ситуацията на шофиране, системата може да избере дал ида шофира в последователен режим, редуващ двигателя и електромотора или паралелен, при който двата агрегата да работят заедно.


Ford Galaxy и S-Max


Налична е и система за рекупериране на енергията при спиране, която да зарежда батерията. Системата има интелигентна функция, която подсказва са по-плавно спиране, с цел по-голям поток енергия да отива в акумулатора.

Както и конвенционалния S-Max, хибридният вариант ще се предлага с 5 или 7 места, като при двуредова конфигурация на местата обемът на багажника е 2020 литра. Galaxy се предлага стандартно със 7 седалки, като при сваляне на третия ред товарният обем е 2339 литра. И двата минивана ще се произвеждат в завода на Ford във Валенсия, Испания.


Ford Galaxy и S-Max


Новите хибридни модели са част от електрическата офанзива на "Синия овал", която включва още мека хибридна версия на еднолитровия им мотор (при Fiesta, Focus и Puma), плъг-ин хибридни варианти на Ford Tourneo Custom и кросоувъра Explorer и електромобили като Mustang Mach-E. Плановете на компанията са до края на годината да има общо 14 електрифицирани модела.

Повече снимки на Ford S-Max Hybrid и Galaxy Hybrid вижте в галерията:

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Както е тръгнало ( преди 3 години )
    ...кой карал - карал!
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    110 ( преди 3 години )
    Семейни баничарки за европейския пазар за 40к+ евро. За същия пазар, който е и 30 процента надолу през тази година и дори "богатите" страни затъват в дългове. После от синия овал да не се чудят, защо са неуспешни моделите им и са се устремили към фалит.Между другото фирми като Форд представящи се не толкова зле в САЩ и все по зле в Европа, за мен са пряко доказателство, че накрая все по стриктните еконорми не са от полза нито на екологията, нито на хората.
  • #1
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Батерия от 1.1 квт. Хахахахахаххахахааххахахахахах