IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.


13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #35
    32 rate up comment 7 rate down comment
    Истината е ( преди 3 години )
    нова Лада и булка млада!
  • #34
    31 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Продължавам коментар 34 .Имали сме над 30 Лади и над 60 западни автомобила ( баща ми купуваше ударени автомобили на търг , поправяше ги и ги продаваше. Коли задържани на митницата , крадени и т.н. обявени за търг. Имахме Опел Аскона през 1991 година.Смятам , че имам добър поглед върху колитеЛадата поне тези произведени преди 89 година ,не гние повече от опел или форд
  • #33
    33 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 28 Явно ти си бил от тези, които са гледали злобно и завистливо, онези с Ладите.Найстина има случай на основен ремонт на автомобили на по 70000км.( заводски несполучливи , има такива и западни, последната която видях бе Рейнч Ровър за над 150 000? със счупен мотор и гаранционно подменен), но това са изключения .Тези които съсипват двигателите на Ладите са ***, които карат с масла като Диона + , м10д и т.н.Лично аз съм виждал Лади на по 500000-600000 км. Без да е пипан двигателят
  • #32
    43 rate up comment 7 rate down comment
    vangeltakov ( преди 3 години )
    Здравейте и от мен въстанових преди месеци ЛАДА2107 мнението което мога да дам е че нее лош автомобил с малко средства се предвижва на 100километра всеки ден не му пречат Българските пътища нее и за магистрала но за беден човек за работа е много добър най вече евтин за поддръжка
  • #31
    11 rate up comment 6 rate down comment
    до 25 ( преди 3 години )
    "смукателен колектор", "ракиджии", бе явно ти се пийва още, сипи си
  • #30
    40 rate up comment 18 rate down comment
    Fury ( преди 3 години )
    Лада ВАЗ 2103 и 2106 е адаптирания руски вариант на ФИАТ 124 Специал. В Италия всички варианти на ФИАТ 124 се произвеждат до 1974 г. Сменя ги ФИАТ 131 Мирафиори. Сред това идват Типо, Пунто и т.н. В Русия се произвежда до 2001 г.!!! През това време в Италия са сменили няколко поколения и никой вече даже не си спомня за ФИАТ 124 и 125! А Русия и ние живеем и коментираме още ВАЗ 2106. Какво да кажем - трагедия. Вижте му кормилната колона - прът, насочен към гърдите!
  • #29
    30 rate up comment 37 rate down comment
    Нико ( преди 3 години )
    Тя Ладата е лиценз на Фиат 124 ама по лошо направена,/имах такъв и знам/ами ако бяха копирали ЗАЗ какво щеше да е Може ли да ми кажете нещо което е руско /уважавам братята/ и не е копие на западно и колко западни машини са копие на руски.Те Китайците не купираха комунизма от СССР и затова им върви икономиката отлично а СССР се срути безславно та и Ладата никой вече не купува ама била по хубава от ЗаЗ и трабант да така е
  • #28
    38 rate up comment 11 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    13-15 години ЧАКАНЕ на ред!!!
  • #27
    45 rate up comment 38 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    Учудващо сиромахомилство и тъга по мизерията! Първите разговори след 13-15 години и покупка на Лада бяха как да се защити покритието (не само пода) от убийствената ръжда избиваща дори отгоре на калниците още на 2-3 години! Вторите са на тема " да намерим сегменти и бутала за първи шлайф" (с връзки) на около 60- 70 000км. Явно, това, че някой са били млади им затъмнява разсъдъка!
  • #26
    42 rate up comment 52 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази лада вози доста комфортно и доста по-добре сравнена с опел кадет, vw голф и други западни марки по това време.Споделям от опит, доста по-напред е от западните коли по онова време в нейния клас.