fallback

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.

13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #65
    Колето ( преди 3 години )
    Които е имал проблеми с ком.строи тои ще плюе ладата и соца.които не няма да каже лошо.иначи западните коли нямат нищо общо с руските.
  • #64
    Антон ( преди 3 години )
    От всички Лади най-добра беше Лада 2103.
  • #63
    чичо ( преди 3 години )
    Като чета коментарите си мисля, че съм живял в друг свят и съм карал друга кола. Руската кола осигуряваше пълна съботно-неделна заетост, а не като сега да се чудиш къде да отидеш, нямаше нужда да сменяш масло, тъй като постоянното доливане го държеше пресно, пътуването до морето си беше като пътуване до Марс - цяла година се подготвяш и като стигнеш Созопол не си чувстваш кръста и краката, пътуването беше за препоръчване нощем, за да не се свариш ти или колата...
  • #62
    Щирлиц ( преди 3 години )
    ИзпреВарил ви мерцедес,е и?Недоволен от току-що купената нова лада,пак ще е недоволен и от купен нов мерцедес,защото го е изпреВарил форд мустанг.
  • #61
    Боби ( преди 3 години )
    Имахме такава, помня когато я докара, бяла мисля че бе закупена от Кореком. Още на следващият ден тргнахме по магистралата за Пловдив за да я пробваме. Няма да забравя и случката която ми се наби в съзнанието, тогава бях 10 годишен . Както бащами я понапъна за да я пробва колко ще вдигне и изпредварваше всичко наред и аз бях направо на седмото небе и зад нас се залепи един Мерцедес който ни отвя като пътен вятър, тогава запомних репликата " има две марки автомобили Мерцедес и всияки останали.
  • #60
    Бай Онзи ( преди 3 години )
    Имал съм Лада 1500S от корекома беше белгийска сглобка свалях и главъта да и намала горивните камери.да върви повече.Не знаех за колектора че спъвал така мотора но общо взето е че сме се заблуждавали че караме коли тогава навремето ама като нема избор така е.Нема нищо общо със западните автомобили Ладата просто е една талига.
  • #59
    анонимен ( преди 3 години )
    2103 е класика.
  • #58
    ко? нье! ( преди 3 години )
    до #7 Къде си виждал Трабант да прегрява, бре детенце? На някаква компютърна игра си попаднал явно.
  • #57
    bgotov ( преди 3 години )
    Колата имаше много комфортна возия,която на съвременни автомобили няма,виждал съм само на ауди с хидравлично окачване,много тиха дори за съвременните схващания,дори при скорости над 140-150 или по павета.Бяха много надеждни,не съм виждал собственик на лада да седи край пътя или да го теглят, за разлика от москвичите.Резервните части бяха стотинки. Мигач струваше 0,70 лв.ремъците по 2-3 лева.Имаха много добър въртящ момент и не се налагаше да превключваш предавки дори когато катериш Витиня на 4та
  • #56
    анонимен ( преди 3 години )
    За сегашните пътища са идеални, здраво окачване и евтини частни.
fallback
Последни