fallback

Тайните и заблудите зад най-престижната кола на СССР

Роден преди точно 47 години, ВАЗ 2106 бе най-мечтаният от простосмъртните автомобил на социализма

За няколко поколения в бившия Източен лагер това бе най-престижният автомобил, достъпен за обикновени хора ("Чайка" бе само за Политбюро, "Волга" - за по-дребните партийни величия). ВАЗ 2106, познат в България като Lada 1500 S и 1600, бе и един от двата най-успешни модела на Волжския автомобилен завод, произвеждан три десетилетия и в над 4 милиона екземпляра. В пика на славата си струваше повече дори от снабдената с 4х4 "Нива", и бе предпочитаната кола на киноактьори и спортни шампиони в съветския лагер.

Малцина обаче знаят, че славата на "шестицата" всъщност се крепи на няколко заблуди или неизпълнени обещания. През февруари 2021 се навършват 45 години от раждането на този автомобил, което е добър повод да си спомнем познатите - и недотам познати - факти за него.

13 факта и заблуди за ВАЗ 2106 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #55
    анонимен ( преди 3 години )
    И да си купиш нова, пак няма да станеш 20 годишен!
  • #54
    tvelichka ( преди 3 години )
    Имах 2103-Лада 1500.За 20 години навъртях повече от 300000км.Проблеми-оригиналните гуми,ръждата след десетатта година,веднъж задна спирачка,лоста на ръчната спирачка.Иначе се пътуваше абсолютно безпроблемно.Ако има начин сега, бих си купил нова.
  • #53
    ford mustang ( преди 3 години )
    дараци от всекъде,а за да си купиш-крадеш
  • #52
    анонимен ( преди 3 години )
    Като изключим проблемите със задните спирачки дет често протичат, с ръждата, с шумоизолацията и провисващите врати - дори и днес стават да газиш из бг-действителността
  • #51
    Тисъна ( преди 3 години )
    За времето си бяха перфектните автомобили за всички обикновени хора. Харесвах и ФИАТ ПОЛСКИ 125. Техният съвременник Опел Кадет и Аскона и Фолксваген Гоув са си каруци в сравнение с тях!
  • #50
    АБВ потребител ( преди 3 години )
    На болтовете на главата на моята пишеше ФИАТ.
  • #49
    zero30 ( преди 3 години )
    Имах 2105. Бракувах я на 200 хил. км. смених само калници веднъж, два-три пъти палец, и чукче и наковалня. Два пъти спирачни маркучи. По едно време, дори и отверка нямах в автомобила.
  • #48
    анонимен ( преди 3 години )
    За всички интеуегенти като др. Иван Иванов да обясня: ВАЗ-2106, Жигули-1600 и Lada-1600 е едно и също. Има версии на модела с по-малък двигател и понижена мощност - това са ВАЗ-21061, продаван също под търговското има Lada 1500 S, и също ВАЗ-21063, или Lada 1300 SL. През годините екстериорни декорации като "гумени кантове" и пр. се променят и има даже една 2106 без хромираните лайстни - голата шоха й викаха в съюза
  • #47
    Петкан Петканов до И ( преди 3 години )
    Баце, разбирам те, ако си набор '51 и тъкмо си открил интернет. Обаче има разни неща като гугъл, уикипедия, пробвай ги, преди да бълваш мъдрите си коментари. Все едно 2103 и 1500 са два различни модела... Мозък
  • #46
    Иван Иванов ( преди 3 години )
    Писах горе-долу около коментара под ном. 41, ама не го публикуваха. Вероятно и този няма да мине. Ладите от снимките нямат нищо общо с 2103 и 2106. Те да 1500 и 1500S. 2103 е с гумени кантове на броните, а 2106 е с друг дизайн, различен от показаните.Жалко че незнаещите се опитват да формират познания, които не са верни.
fallback
Последни